Klacht: Proefabonnement Katrien

DH75 op 21 oktober 2017 over Sanoma in de categorie Media

Wij krijgen onterecht betalingsherinneringen van het door ons afgesloten proefabonnement.

Graag wijs ik op mijn (en uw, Sanoma) rechten en plichten ten aanzien van Proefabonnementen op bladen en tijdschriften

Bij proefabonnementen op bladen of tijdschriften is stilzwijgende verlenging niet toegestaan. Na de afgesproken proefperiode stopt het abonnement vanzelf. U hoeft een proefabonnement dus niet op te zeggen.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/mogen-abonnementen-stilzwijgend-verlengd-worden

Sanoma gaat er in de titel van haar brief “aanmaning betaling abonnement’ onterecht van uit dat het gaat om een afgesloten abonnement. Van een abonnement is echter geen sprake.

Ik ga er vanuit dat u Sanoma haar fout inziet en de aanmaningen per direct staakt.

Dave Hulsman

Als ze handelen volgens de wet en per direct stoppen met het sturen van onterechte betalingsherinneringen.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanoma

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sanoma nog niet in behandeling is genomen.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Sanoma in behandeling genomen

Bericht van Sanoma

4 jaren geleden - Geachte heer Hulsman, Bedankt voor uw bericht op klacht.nl. Wij kunnen zien dat op dit moment er contact is geweest en er een ticket is aangemaakt om dit door de financiële afdeling na te laten lopen en zodra dit is uitgezocht er een terugkoppeling komt. Mocht er toch nog iets zijn waar wij u mee kunnen helpen dan horen wij dat graag. Met vriendelijke groeten, Sanoma Webcare Team

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanoma een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanoma

Heeft op 15 november 2017 om 16:22 geantwoord

Geachte heer Hulsman,

Bedankt voor uw bericht op klacht.nl.

We zien dat het abonnement is stop gezet per direct kosten Sanoma.

Met vriendelijke groeten,

Sanoma Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door