Klacht: Product tot 2 keer toe niet geleverd.

op 17 mei 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Op vrijdag 13 mei bestellen wij een ladder bij de Wehkamp. Deze zou op zaterdag tussen 09.00 en 13.00 uur bezorgd worden. Rond 12.10 krijgen wij een sms dat Dynalogic rond 12.40 op het afgesproken adres zal zijn.

We zitten gewoon thuis te wachten en wat schetst onze verbazing om 12.30 krijgen we een mailtje waarin staat dat de bezorger aan de deur is geweest, maar dat we niet thuis waren. Of we een nieuwe afspraak willen inplannen.
Na langdurig in de wacht te hebben gestaan krijgen we de bezorger eindelijk aan de lijn. Wat blijkt pakje is helemaal niet aangeboden, want deze staat nog in depot.
Overmacht zegt de meneer aan de telefoon.

Echter bij navraag blijkt dat er een klein busje is ingezet in plaats van een grotere auto waar de ladder helaas niet in paste. Deze kon dus niet meer mee. (Waarom je nog verzendkosten betaalt is mij compleet een raadsel.) Geen overmacht, maar een bewuste planningskeuze waarbij de vervoerder er ook nog eens voor kiest om het track en trace systeem te ‘misbruiken’. U begrijpt dat deze daardoor niet meer heel betrouwbaar is.

Contact gezocht met de Wehkamp, nadat je drie keer uitlegt wat het probleem is, krijg je weliswaar een hulpvaardige dame of heer aan de lijn, die vervolgens alleen maar verwijst naar de beperkingen in zijn/haar systeem en dat de mogelijkheden binnen ‘het proces’ uitsluitend reiken naar het inplannen van een nieuwe datum.

Nieuwe datum geprikt, vrij genomen van mijn werk, dinsdag tussen 09.00 en 13.00 uur zal de ladder alsnog geleverd worden. Fijn!
Om 9.00 uur ontvang ik een keurige sms dat Dynalogic tussen 11.00 en 13.00 zal arriveren.
Om 12.21 check ik even de track en trace of ze nog op schema liggen en ik val bijna van mijn stoel. Om 12.20 heeft de vervoerder wederom de levering geannulleerd. (Overmacht).
Track en trace heeft hierbij definitief zijn waarde verloren en Wehkamp en Dynalogic zijn al helemaal niet meer geloofwaardig.

Dus maar weer gebeld met Wehkamp. Een keurige jongeman aan de lijn, die dit nog nooit heeft meegemaakt zal mij doorverbinden met Customer care want zij hebben meer mogelijkheden in het systeem dat deze jongeman. Deze staan me niet eens te woord, maar ik krijg de jongeman weer aan de lijn die mij uitlegt dat hij van customer care een mail moet sturen naar Dynalogic dat ze een wagen in moeten zetten met 2 personen en dat ze me gaan bellen voor een nieuwe afspraak?!?!
Vol verbazing ben ik aan het luisteren. Na lang aandringen krijg ik zijn leidinggevende de lijn. Een dame die uitlegt niet meer te kunnen doen. Ik moet maar rustig afwachten tot Dynalogic ooit belt en of zij ooit van plan zijn een grotere auto in te zetten om het een en ander te leveren. Oh ja ik kon ook nog wel een cadeaubon krijgen van 25 euro.
Dit wil ik helemaal niet, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.
En moet ik dan als dynalogic komt maar weer een dag vrij nemen en hopen dat ze dan wel komen.

Het enige wat ik daarna heb ik ontvangen is een nieuwe email waarop ik de levering kan plannen. Geen belletje van de vervoerder zoals Wehkamp beloofd.

Ik ben tevreden als de ladder wordt afgeleverd en ik een vergoeding krijg voor het feit dat ik 2 ochtenden moet vrijnemen van mijn werk om deze in ontvangst te nemen. Deze was niet voor niets op vrijdag bestelt zodat deze op zaterdag (vrije dag) geleverd zou worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Wehkamp

8 maanden geleden - Beste Martina van der Veen, Vervelend dat dit nog niet naar tevredenheid is opgelost. Zoals mijn collega's al aangegeven hebben kunnen wij op dit moment het bezorgproces niet versnellen. Er is al melding gemaakt over deze kwestie bij de desbetreffende afdeling, meer kunnen we op dit moment niet voor je betekenen. Je geeft aan dat je graag een vergoeding wilt ontvangen. Maar op het moment dat we deze aanbieden sla je ons aanbod af. Wil je deze alsnog ontvangen dan horen wij dit uiteraard graag. Ik zou je vriendelijk willen vragen om de afhandeling hierover af te wachten, aangezien we hier intern druk mee bezig zijn. Ik hoop je hierbij goed genoeg geinformeerd te hebben en wens je een fijne avond toe. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Martinavdveen

8 maanden geleden - Beste Frits, Bedankt voor je reactie. Ik zit de hele middag al te wachten op een telefoontje. Want er is aangegeven dat de vervoerder mij zou bellen. Het gaat mij niet om de vergoeding. In de basis is de oplossing dat de ladder nu eens wordt afgeleverd. Maar daar is nog geen enkel teken van! Het gaat mij erom dat niemand lijkt te beseffen dat ik er straks nog een ochtend/middag voor thuis kan gaan blijven. Daarnaast zou het goed zijn als het niet gaat om de systeempjes en de processen, maar om de mensen die uiteindelijke de bestelling plaatsen. Ik wens jou ook een fijne avond.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 17 mei 2016 om 16:47 geantwoord

Goedemiddag,

We begrijpen dat het vervelend is dat er geen contact met je is opgenomen.
We zijn er op dit moment druk mee bezig en er zal zo spoedig mogelijk contact met je worden opgenomen. Ik wil je vriendelijk vragen de kwestie nog even af te wachten. We doen ons uiterste best om dit goed en snel mogelijk op te lossen.

webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door Martinavdveen