Klacht: Problemen: Eindafrekening, jaarafrekening enz.

op 21 augustus 2018 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geen klant meer bij Oxxio, maar toch een termijn-voorschot- in rekenig brengen, via automatische incasso.
Het antwoord wat ik kreeg, was een slap excuus. mevrouw gaf aan dat het aan de nieuwe energie leverancier lag, terwijl zij alles netjes hebben geregeld. Ik krijg het geld niet terug van Oxxio, volgens de medewerkster. het slappe excuus was- U krijgt het terug van uw nieuwe leverancier bij uw eindnota?!
Dit is natuurlijk te gek voor woorden, en heb mij doen besluiten een klacht in te dienen.

Bewijs e-mail: nieuw contract:

Beste mevrouw van de Vorstenbosch,

Nogmaals bedankt dat u voor energiedirect.​nl heeft gekozen voor de levering van energie op uw adres:

Vanaf nu leveren wij u de volgende producten:
Producten.
Stroom 1jr vast 100% Wind AltijdVoordeel
• Ingangsdatum: 7 augustus 2018
• Looptijd: 1 jaar
CO2-Neutraal Gas 1jr vast AltijdVoordeel
• Ingangsdatum: 7 augustus 2018
• Looptijd: 1 jaar

De eindafrekening is allang al afgehandeld. Er er stond niks meer open, echter wel een tegoed. Het tegoed – jaarafrekening, is tot op heden niet ontvangen.

Bewijs e-mail: Oxxio.

Beste mevrouw van de Vorstenbosch,
Alsjeblieft. Hierbij ontvang je je eindnota. Wat direct op zal vallen, is dat je € 124,19 ontvangt. Hieronder volgt een korte toelichting op deze nota.
Wat verrekenen we?
Op de eindnota verrekenen we je energieverbruik met de termijnbedragen die we tot nu toe in rekening hebben gebracht. Krijg je geld terug, dan betekent dat dat je minder energie hebt verbruikt dan waar je voor betaald hebt.
Details over je nota
Voor 22 augustus 2018 staat het bedrag van € 124,19 op je rekening NL40INGB0654239274. Heb je nog openstaande nota’s? Dan wordt dit bedrag verrekend met je andere nota’s. Meer details én een uitgebreide berekening vind je in de bijlage en in de Oxxio App.

Ook de jaarafrekening is niet correct Bewijs beeldmateriaal en de jaar-nota’s ‘2017 en 2018’ Dit nemen zij niet in behandeling.

Gewenste Oplossing:

Dat het wordt opgelost.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 23 augustus 2018 om 12:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,
Bedankt voor het indienen van jouw klacht. Ik geef je graag meer duidelijkheid over waarom wij dit termijnbedrag in rekening hebben gebracht.

Wanneer je overstapt naar een andere leverancier dan is dat pas minimaal 24 uur van tevoren of zelfs op de dag zelf zichtbaar in ons systeem. Jouw overstap stond gepland per 7 augustus, deze is daarom ook op 7 augustus bij ons verwerkt. Jouw nieuwe termijnnota stond al klaar in ons systeem met een incassodatum van 6 augustus, hier wisten wij dus nog niet dat er een overstap gepland stond. De termijnnota is daarom op 6 augustus geïncasseerd. Deze heb je vervolgens weer gestorneerd, omdat deze in jouw ogen onterecht was.

Bij een overstap wordt er altijd een eindnota opgemaakt. In jouw geval worden hier op de kosten tussen de jaarnota en de eindnota op verrekend met de in rekening gebrachte termijnbedragen. Wat je meteen op zal vallen is dat je 124,19 terug krijgt. Dit is namelijk een groot deel van het termijnbedrag dat wij vlak voor jouw overstap in rekening hebben gebracht. Je betaalt daarom niet het volledige termijnbedrag maar in jouw geval hebben wij 1,81 in rekening gebracht voor dit termijn. (deze 1,81 is geïncasseerd op 21-08-2018.) Je hebt in feite dus maar 1,81 betaalt voor dit termijn, de rest heb je terug gekregen via de eindnota.

Er zijn in dit geval dus geen onterechte kosten in rekening gebracht omdat je alles netjes terug hebt gekregen via de eindnota.

Mocht je hier nog vragen over hebben dan wil ik je vragen om contact op te nemen via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te informeren.

Groet, Joey
Oxxio Webcare

Bericht van Oxxio

2 jaren geleden - Beste,Bedankt voor uw reactie. Bij Oxxio spreken wij onze klanten altijd aan met je jij maar er kan natuurlijk altijd een uitzondering gemaakt worden.Het restbedrag is niet ontvangen omdat u voor de termijnnota maar 1,81 betaalt hebt. Op de eindnota nemen wij de termijnnota mee als betaald waardoor u normaal gesproken dus 124,19 terug zou krijgen. Echter heeft u het termijn gestorneerd, waardoor deze open stond in ons systeem. In plaats van eerst 126 euro te incasseren om vervolgens 124,19 uit te betalen hebben wij er voor gekozen om het restbedrag niet uit te betalen maar in plaats daar van maar 1,81 in rekening te brengen. Dit komt dus op het zelfde neer.Wat betreft de jaarnota zie ik dat er meerdere correcties plaats hebben gevonden. Zou u hier over contact willen opnemen via de chat? Dat is net iets makkelijker communiceren dan via deze klacht. Mijn collega's helpen u daar graag verder!Groet, Joey Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht M van de V

2 jaren geleden - Ik plaats het bewijs en beeldmateriaal, op Klach.nl. De behoefde om opnieuw contact op te nemen met Oxxio is me vergaan.

Bericht van Oxxio

2 jaren geleden - Beste,Bedankt voor uw reactie. Wij zien het bewijs plus een volledige uitleg en vraag over de jaarnota graag tegemoet zodat wij u verder kunnen helpen.Groet, Joey Oxxio Webcare

Heeft op 28 juni 2019 om 17:18 geantwoord

Geen oplossing!

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Beste mevrouw Van De Vorstenbosch,Zoals mijn collega Joey vorig jaar uitlegde heeft u niet teveel betaald. Uiteindelijk heeft u alleen betaald voor wat u heeft verbruikt. Op de eindnota kunt u terugzien dat er in de periode van na de jaarnota tot aan het einde van de levering voor €127,81 is verbruikt. Met de termijnnota's van juli 2018 en augustus 2018 zou u €252,- hebben betaald, waardoor u nog €124,19 van ons terug zou ontvangen. U had echter de nota van augustus gestorneerd, waardoor u over deze periode geen €252,-, maar €126,- had betaald. Omdat er €127,81 was verbruikt en u de €126,- had betaald, betaalde u op de jaarnota dus alleen nog de €1,18 bij voor het verbruik wat u had. Er zijn dus geen extra kosten in rekening gebracht.Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb kunnen maken.Groet, Mitchel Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door M van de V