Klacht: Proassist.. Goede en snelle service??

JKLAMS op 20 januari 2012 over Proassist in de categorie Verzekering - Zakelijk

Vorig jaar heb ik een HTC Desire Z aangeschaft in combinatie met een T-Mobile abonnement. In de T-Mobile winkel werd mij een verzekering van Proassist aangeraden. Deze heb ik ook afgenomen.

Begin november is mijn toestel helaas komen te vallen en daarbij is het scherm gebarsten. Dit heb ik vervolgens direct aan Proassist gemeld en op 7-11-2011 kwamen ze op mijn werk mijn defecte toestel ophalen en gaven mij een leentoestel voor de reparatieduur. Het leentoestel was overigens echt oud. Ik kreeg nu een van de eerste HTC toestellen met Windows mobile. Maar goed, het is voor tijdelijk.
Toen mijn defecte toestel werd opgehaald heb ik meteen een ander (mijn inziens softwarematig) mankement aangegeven te weten: Het toestel bleef af en toe heel lang bezig om naar het beginscherm te komen en viel geregeld helemaal uit tijdens bellen.

Na het nodige contact met Proassist werd mij op een gegeven moment aangegeven dat mijn HTC Desire Z was gerepareerd en deze kon worden gebracht. Op 23-11-2011 is Proassist wederom op mijn werk langs geweest om mijn gerepareerd toestel te brengen en het leentoestel op te halen. Toen ik bij de Proassist koerier kwam vroeg die mij om mijn legitimatie en ik moest nog € 30 eigen risico betalen. Daar ik mijn portemonnee vergeten was mee te nemen ben ik terug gelopen naar mijn werkplek om deze te halen. Toen ik vervolgens terug kwam bij de koerier had die mijn gerepareerde toestel alvast in elkaar gezet (met de onderdelen die ik hem zojuist daarvoor had gegeven) en ook alvast aangezet. Het toestel stond aan (echter zonder SIM kaart, die zat nog in het leentoestel) maar alles lekker zo te werken. Ik heb keurig € 30 gepind, het leentoestel retour gegeven en ben (zo blij als ik weer was) met mijn gerepareerde toestel naar mijn werkplek gegaan. Daar vervolgens het toestel netjes uitgedaan en mijn SIM kaart geplaatst. Echter toen ik toen mijn telefoon aanzette bleef deze maar opnieuw opstarten, keer na keer. Ik weer gebeld met Proassist en het probleem uitgelegd. Ik kreeg toen telefonisch een Hard-Reset uitgelegd wat wellicht nog zou helpen, maar helaas. Mijn eindelijk gerepareerde toestel was nog steeds stuk. Direct met Proassist een afspraak gemaakt om het toestel weer te komen ophalen, wat gelukkig nog op diezelfde dag alleen in de avond kon.

Op 7-12-2011 heb ik Proassist een email gestuurd met de vraag wanneer ik mijn onvoldoende gerepareerde HTC Desire Z retour zou mogen verwachten. Daarop kreeg ik het antwoord dat op 5 december het desbetreffende repaircenter had aangegeven dat mijn toestel niet meer te repareren is en ook niet meer leverbaar. Er stond nu een HTC Desire S in bestelling, met helaas alleen nog geen leverdatum. Ze bellen mij wanneer dit toestel binnen is.
Het vervelende wil dat ik helemaal geen HTC Desire S wil als alternatief en ik vind het zelfs onbeschoft dat Proassist zelf maar het initiatief heeft genomen om dit toestel voor mij te kiezen. Onder punt 8.5 van de Algemene Voorwaarden “T-Mobile ProAssist Gegarandeerd Mobiele Telefoon Verzekering” staat:
Indien het merk en type toestel van verzekerde definitief niet meer leverbaar is, zal “in overleg met verzekerde” een in functie en kwaliteit gelijkwaardige mobiele telefoon worden verstrekt.
Op de vraag uit welke toestellen ik dan zelf zou mogen kiezen was het antwoord dat ik zelf maar moest kijken naar een toestel wat net zoveel waard zou zijn als mijn HTC Desire Z. Hoeveel dat is/was kon mij niet worden verteld.
Na 2 dagen heen en weer mailen heb ik uiteindelijk gekozen voor de mogelijkheid “Samsung Galaxy S2”. Deze is op 9-12-2011 door Proassist in bestelling gezet.

Op 20-12-2011 heb ik weer een belletje gewaagd aan Proassist met de vraag wanneer ik mijn nieuwe Samsung Galaxy S2 kon verwachten. Toen bleek dat niet de Galaxy S2, maar de Galaxy Plus in bestelling was gezet. Proassist ging kijken wat er was gebeurd en of het ook correct was dat er een Galaxy S2 had moeten worden besteld. Ik werd (gelukkig) diezelfde dag nog teruggebeld dat er inderdaad een fout was gemaakt en dat de Galaxy S2 in bestelling was gezet.

Op 17-01-2012 heb ik maar weer eens een mail gestuurd met wederom de vraag wanneer ik mijn Samsung Galaxy S2 nou kan verwachten. Op 19-01-2012 kreeg ik per mail een reactie terug dat er helaas nog niets bekend is over de status. Proassist is afhankelijk van de leverancier en ze hebben hiervoor geen tijdsindicatie.

Ik ben ondertussen 4,5 week verder na de daadwerkelijke bestelling van de Samsung Galaxy S2 en nog is er niet te melden wanneer ik mijn toestel kan verwachten! Ik krijg dagelijks e-mails van bedrijven die de Samsung Galaxy S2 toestellen aanbieden en op voorraad hebben, maar Proassist krijgt het niet voor elkaar om na ruim 4 weken een levertijd op te kunnen geven.

Wanneer ik naar de website van Proassist ga lees ik als eerste dat Proassist staat voor een goede en snelle service en dat ze niet voor niets zijn uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende after sales serviceorganisaties op het gebied van consumenten elektronica.
Nou, ik vind ruim 10,5 weken onderweg zijn met Proassist niet gelijk staan aan een goede en snelle service!

Ik hoop mijn beloofde toestel nou echt spoedig een keer te ontvangen! Ik ben anders ook voornemens om mijn rechtsbijstand verzekering maar in te gaan schakelen want zelf proberen wekt echt alleen maar meer frustratie op. Wat communiceren en werken met deze organisatie met een mens kan doen!

Ik raad een ieder, die nog overweegt om een verzekering bij Proassist af te sluiten, aan om hier nog maar een heel goed over na te denken.

Ik hoop echter spoedig op deze site terug te mogen komen op mijn uitlatingen met de mededeling dat alles toch goed is gekomen en ik mijn beloofde nieuwe toestel snel heb mogen ontvangen!

Ik zou tevreden zijn als ik zoals beloofd heel spoedig het nieuw bestelde Samsung Galaxy S2 toestel ontvang.

Alle klachten die gemeld zijn door