Klacht: printplaat

op 18 juli 2017 over Zanussi in de categorie Electronica - Wasmachines

8-11-2012 Zanussi droogautomaat type ZTG485 gekocht bij Maxwell.
Prijs 604,95 was 2011 als beste koop getest door de consumentenbond.
Nu 7-07-2017 doet hij ineens niets meer. Maxwell is failliet service wordt overgenomen door EP. Monteur van EP constateert dat de printplaat stuk is. Service Zanussi gebeld. Zij vinden wel dat de droogautomaat minstens 10 jaar mee moet gaan maar rekenen desondanks € 285,- voor reparatie.
Dit vind ik voor een welke inmiddels € 400,– nieuw kost wel erg veel.

reparatiekosten € 100,--

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Zanussi over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Zanussi in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zanussi een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zanussi

Heeft op 21 juli 2017 om 10:18 geantwoord

Wij begrijpen dat het vervelend is als een apparaat opeens niet meer functioneert. U heeft standaard 2 jaar fabrieksgarantie op een apparaat. Aangezien deze garantie is verlopen zullen er kosten worden berekend voor een reparatie. Wij hanteren een maximaal reparatietarief en op basis van de leeftijd van het apparaat zullen de kosten niet meer dan € 285 voor u zijn. De kosten die daar boven komen, neemt Zanussi voor haar rekening.
Wij zien geen reden hiervan af te wijken.

N. Strik

Heeft op 21 juli 2017 om 11:06 geantwoord

Nee ik ben niet tevreden met de oplossing. De reparatie kosten ad € 285,-- waren mij al aangeboden. De 2 jaar garantie is een Europese richtlijn. Het Nederlands recht heeft er voor gekozen de richtlijn niet over te nemen. Het product moet degelijk zijn en zolang meegaan als men daarvan mag verwachten. Voor een droger is dat 10 jaar. Als het product daar niet aan voldoet kan ik nog steeds
aanspraak maken op garantie.

Alle klachten die gemeld zijn door Anna Appelhof