Klacht: Primera stuurt klanten weg

op 23 maart 2013 over Primera in de categorie Boekhandel

Vandaag ging ik naar Primera de Beer in Soest om twee pakketten te laten versturen. Normaal gesproken verzend ik mijn pakketjes altijd bij Kantoorexpert in Soest, omdat zij altijd heel erg klantvriendelijk zijn. Deze zijn helaas dicht op zaterdag, dus ben ik genoodzaakt mijn pakketten op zaterdag te versturen vanaf Primera De Beer in Soest. Ik ben hier al meerdere malen met lege handen naar huis gestuurd, en vandaag weer. Ik had twee pakketten, die ik beide thuis al voldoende had gefrankeerd met gewone postzegels. Op de site van PostNL staat, dat dit gewoon kan en mag. De mederwerkers van Primera De Beer dachten hier echter anders over. Ze wilden mijn pakketje niet voorzien van een sticker en track&trace code en ze wilden het niet eens proberen!

Ik heb hier bij Kantoorexpert nog nooit problemen mee gehad, want ik frankeer mijn pakketjes heel vaak al thuis met gewone postzegels. Maar, ze wilden het dus niet eens proberen en ik kon weer naar huis met mijn twee pakketten die zij niet wilden versturen. Dit is helaas niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak bij Primera de Beer.

Eerder wilden ze een pakket niet aannemen omdat ik het adres met viltstift had geschreven. Ja, echt waar!!! Ze wilden het pakket niet aannemen omdat ik het adres met viltstift had geschreven!!!! Nog een andere keer wilde ik een brief daar laten frankeren. Ze hadden hem voor mij met een sticker van 1,62 gefrankeerd. Ik wilde graag betalen met mijn pinpas, want ik had geen geld bij me. Primera de Beer vond 1,62 echter een te laag bedrag om mij te laten pinnen, dus hebben ze de frankering weer ongedaan gemaakt en kon ik de brief weer ongefrankeerd mee naar huis nemen.

En zo zijn er nog een aantal dingen gebeurd, waarbij Primera me naar huis heeft gestuurd met mijn brief/pakketje. Ik ben nu al meerdere keren om onzin redenen wegstuurd daar, en ik vind het echt heel vervelend. Het wordt tijd dat Primera De Beer in Soest een lesje krijgt in klantvriendelijkheid.

Excuses van Primera de Beer en in het vervolg wil ik graag gewoon kunnen pinnen, ook bij een klein bedrag. Daarnaast hoop ik dat PostNL Primera kan instrueren over wat wel en niet kan.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Primera in behandeling genomen

Bericht van Primera

7 jaren geleden - Uw mail hebben wij in goede orde ontvangen.Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie van ons.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Primera een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Primera

7 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw,Uw mail hebben wij in goede orde ontvangen.Wij hebben uw mail doorgestuurd naar de districtsmanager van de betreffende Primera winkel. Hij bespreekt onderstaande met de ondernemer, hopende dit in de toekomst te kunnen voorkomen.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Coöperatie Primera b.a.

Primera

Heeft op 11 april 2013 om 14:49 geantwoord

Wij hebben de consument voorzien van een reactie.

Alle klachten die gemeld zijn door Maxine