Mijn Klacht:
Toen ik op zaterdag 20 augustus even lekker wilde shoppen bij Primark in Enschede was ik ontzettend enthousiast. Vooral veel make-up en accessoires ingeladen, en ik was tevreden. Totdat ik bij de paskamer kwam. Terwijl ik een beha (!) aan het passen was kwam er zo een medewerker binnengelopen. Ze gaf mij, de klant, de schuld omdat het gordijn zogenaamd “open” zou zijn geweest. Mevrouw nam schaamteloos de tijd om uit de paskamer te vertrekken maar toen ik haar vertelde dat excuses op zijn plaats zouden zijn geweest, liep ze zonder een woord te zeggen weg. Afijn, ik dacht: laat maar gaan. Toen wilde ik een shirtje aan mijn moeder laten zien en bracht ik alvast de beha’s weg. Ik gaf ze aan haar zoals ik van Primark gewend ben, zonder een woord te zeggen. Zij brutaal, ik brutaal. Terwijl ik het shirtje showde aan mijn moeder begon ze te zeuren over het kaartje dat nog in de paskamer lag, waarop ik tegen haar zei dat ik graag mijn shirtjes wilde laten zien aan mijn moeder en of ik alsjeblieft daar even de tijd voor mocht nemen. Ze zei: “Ja dan moet je normaal doen!” Daarna volgde een woordenwisseling waar totaal geen klantvriendelijkheid uitstraalde. Mevrouw kon van mij ook niet verwachten dat ik beleefd bleef. Ik had haar graag mee naar buiten uitgenodigd, maar wilde mijn dag niet laten verpesten door zo ééntje. Om die reden heb ik ook geen manager geroepen.
Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden wanneer de dame in kwestie eens even stevig geleerd wordt wat klantvriendelijkheid betekent. Als dat is gebeurd en zij zich nog steeds gedraagt als een kooivechter met zeemansmanieren dan twijfel ik oprecht of ze bij Primark op de juiste plek zit. Deze dame kan eigenlijk beter productiemedewerker worden.
