Klacht: Prijs aanbiedingen

op 02 september 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Vandaag, 2-9-2015, kochten we losse andijvie die, volgens het prijskaartje bij de bak andijvie, voor Euro 0,99 in de aanbieding is. Op het prijskaartje bij de bak andijvie wordt geen gewicht aangegeven. Voor de zekerheid controleren we of we toch niet verkeerd gekeken hebben. Dat is niet het geval. Bij de kassa wordt Euro 1,89 per kg in rekening gebracht!

Wij voelen ons misleid. Temeer omdat vergelijkbare aanbiedingen regelmatig bij de kassa meer blijken te kosten dan op het eerste gezicht wordt aangegeven. Je moet wel heel goed opletten om er niet in te tuinen. Blijkbaar is het bewust beleid van AH, de prijs van aanbiedingen, ‘te verstoppen’.

Nog een voorbeeld van vandaag:
Appelflappen twee voor de prijs van één voor Euro 0,89. Mijn vrouw pakt twee pakjes. Ik waarschuw haar en zeg dat het om één pakje gaat waarin twee appelflappen zitten en niet om twee pakjes met vier appelflappen. Ze kan het niet geloven en loopt met een pakje naar de info balie om te vragen hoe het precies zit. De prijs is dus inderdaad Euro 0,89 voor één pakje met twee appelflappen. Hier voelde mijn vrouw zich dus misleid.

Vandaag wordt ook de havermout voor Euro 1,23 voor twee pakken aangeboden. Mijn vrouw twijfelt en ook ikzelf ben niet zeker of je nu voor Euro 1,23 twee of één pak betaalt. Bij de kassa blijkt dat we inderdaad Euro 1,23 voor twee pakken betalen. Daarmee wordt m.i. bevestigt dat AH moedwillig zand in de ogen van de klant probeert te strooien als het om aanbiedingen gaat.

Verzoek om in het vervolg al uw producten duidelijk en voor één uitleg vatbaar aan te prijzen.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Waterstaat