Klacht: Prärie laminaat

op 17 juli 2012 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Hedenavond voor het eerst een zeer slechte ervaring op gedaan met IKEA terwijl ik daar normaliter graag kom.

Na een tijd zoeken naar nieuw laminaat onze keuze laten vallen op het mooie Prärie laminaat van Ikea. Vandaag speciaal een busje gehuurd om alles op te halen want we wilden ook wat nieuwe kasten enzo hebben. ’s Middags nog even de voorraad gecheckt via internet en alles lag op voorraad. We waren vorige week zondag namelijk wezen kijken en een zeer vrolijke medewerker vertelde ons dat we op de website de voorraad konden checken zodat we zeker wisten dat het er zal zijn.

Nu voelt u het probleem natuurlijk al aankomen, het vak was leeg. Enorm balen, speciaal een busje gehuurd, alle spullen behalve de 18 pakken laminaat die ik moest hebben. Nog even gekeken, en boven de lege vakken stonden nog wel 3 of 4 nieuwe pallets. Dus ik dacht gelukkig, toch geen probleem.

Tot ik ging vragen of ze de pallet naar beneden konden halen, de iets minder vrolijke meneer van het ZB (blijkt dus voor zelfbediening te staan) vertelde mij dat het morgen pas weer op voorraad zou zijn. Toen ik vertelde dat er pallets boven stonden (met het juiste artikelnr!) vertelde hij dat tijdens openingstijden het niet mogelijk was de pallet naar beneden te halen.

Vervolgens zie ik een medewerker voorbij rijden met een klein soort elektrische vorkheftruck en aan de overkant toch een pallet naar beneden halen. Als ik dit aangeef krijg ik op een denigrerende toon de mededeling dat ik niet zo’n toon moet aanslaan en dat het vandaag niet gaat lukken.

Daarop zeg ik dat ik helemaal geen toon aan sla en zeg alleen dat ik even een voorbeeld aangaf. Als antwoord kreeg ik te horen dat de pallet met laminaat te zwaar is.

Vervolgens geef ik aan onlangs bij de Hornbach een bad te hebben aangeschaft wat boven uit de stelling moest komen en dat ook gewoon tijdens opening gebeurde kreeg ik de mededeling dat Ikea niet de Hornbach is. Toch wel handig dat Hornbach van die kettingen heeft om een gangpad voor 3 minuten af te sluiten om iets naar beneden te halen!

Maar goed het ging dus niet lukken of we moesten tot 21.15 (na slutingstijd) wachten en het was net 19.00 uur geweest.

Al met al een hele slechte service! En hier kan de Ikea nog iets leren van o.a. de Hornbach! Gewoon even een ketting ophangen en je bent arbo verantwoord toch in staat om product te leveren.

Het meest jammere is dat ik nu liever het laminaat elders ga kopen, maar in de kleine bijkamer ligt dit laminaat ook al en we willen het graag hetzelfde houden.

Overigens de checken van de Ikea website heeft dus geen zin, want de voorraad is er wel alleen niet bereikbaar voor koopwillige klanten. En ik maar denken dat Ikea geld wilde verdienen…

Compensatie van de extra transport kosten die ik nu moet maken.

Alle klachten die gemeld zijn door kkloosterman