Klacht: Teleurstellende ervaring met PostNL – Review

Teleurgesteld2024 op 12 januari 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik wil mijn teleurstelling uiten over de recente dienstverlening van PostNL met betrekking tot de vermissing van mijn pakket, verzonden door Bastion Hotel. Het pakket bevatte een kledingstuk dat ik per ongeluk in het hotel had achtergelaten.

Op 29 december 2023 zou het pakket op mijn woonadres worden geleverd. Helaas ontving ik tegenstrijdige berichten via de Track Trace en de PostNL-app, waardoor ik geen duidelijkheid kreeg over de status van mijn zending. Na contact met PostNL – eerst via het geautomatiseerde systeem cq, de klantonvriendelijke chatbot Daan, en later telefonisch met een medewerkster klantenservice, bleek het pakket hoogstwaarschijnlijk kwijt te zijn.

Wat mij verontrust, is de reactie van PostNL, die aangeeft dat de verzender, in dit geval Bastion Hotel, verantwoordelijk is en een klacht moet indienen. Het betreft echter een kledingstuk dat ik heb laten verzenden door het hotel als een vriendelijke service, waarvoor ik de verzendkosten heb betaald.

Verwachten dat Bastion Hotel verdere tijd en moeite investeert om een klacht in te dienen bij PostNL lijkt onredelijk. Dit laat PostNL in een positie, waarin pakketjes kunnen verdwijnen zonder enige verantwoordelijkheid.

Ik deel deze ervaring om anderen bewust te maken van de mogelijke risico’s bij het gebruik van PostNL en hoop dat dit leidt tot verbeteringen in de dienstverlening. Mijn verzoek aan PostNL is om mijn klacht serieus te nemen, de status van mijn pakket op te helderen en passende maatregelen te nemen.

Helaas kan ik geen positieve beoordeling geven op basis van deze ervaring.

Met teleurstelling,

Ricardo

Gewenste Oplossing:

Opheldering status verzending.
Verantwoordelijkheid van PostNL, als het pakketje - door hun schuld - kwijt is geraakt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Hallo, Bedankt voor je bericht. Elke dag doen onze post- en pakketbezorgers hun uiterste best om alle post en pakketten op tijd te bezorgen. Heb je vragen, wil je met ons in contact komen of wil je een klacht indienen? Op www.postnl.nl/klantenservice geven we antwoord op veelgestelde vragen en kom je met ons in contact. We staan voor je klaar. Tot snel! De klantenservice van PostNL

Reactie van de melder van de klacht Teleurgesteld2024

11 maanden geleden - Beste klantenservice van PostNL, Ik waardeer jullie snelle reactie, maar het voelt alsof mijn zorgen en teleurstelling niet echt begrepen worden. Mijn pakket is kwijtgeraakt, en ik had gehoopt op meer empathie en actie van jullie kant. Mijn klacht over de tegenstrijdige informatie en gebrek aan duidelijkheid blijft onbeantwoord. Kunnen jullie alsjeblieft specifiek reageren op mijn vraag over de status van mijn verzending en wat PostNL zal doen als het pakket door hun schuld vermist is geraakt? Het zou geruststellend zijn om te weten dat mijn klacht serieus wordt genomen en dat er passende maatregelen worden genomen. Ik kijk uit naar een meer doordachte reactie. Met vriendelijke groet, Ricardo

Reactie van de melder van de klacht Teleurgesteld2024

11 maanden geleden - Status van mijn pakket is nog steeds niet bekend. Na eerdere (standaard) reactie van PostNL, bleef het natuurlijk weer stil. Ze horen en zien de klant echt niet.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 12 januari 2024 om 10:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo,

Bedankt voor je bericht. Elke dag doen onze post- en pakketbezorgers hun uiterste best om alle post en pakketten op tijd te bezorgen. Heb je vragen, wil je met ons in contact komen of wil je een klacht indienen? Op www.postnl.nl/klantenservice geven we antwoord op veelgestelde vragen en kom je met ons in contact. We staan voor je klaar.

Tot snel!

De klantenservice van PostNL

Teleurgesteld2024

Heeft op 13 januari 2024 om 19:29 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is geen oplossing, maar een standaard bericht dat PostNL hanteert. PostNL hoort en ziet de klant niet. Naast het feit dat zij niet goed hun werk doen (kan gebeuren), worden klanten niet juist geinformeerd (niet transparant) en is PostNL niet klantgericht! Zeer slecht en zorgelijk!

Reactie van de melder van de klacht Teleurgesteld2024

10 maanden geleden - Status op Klacht.nl staat op opgelost. Onzin, slechts een standaard reactie van PostNL. Schaamteloos allemaal!

Alle klachten die gemeld zijn door Teleurgesteld2024