Klacht: PostNL neemt geen verantwoordelijkheid voor beschadigingen

Bram1994 op 17 januari 2013 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 17 januari 2013

Een klant heeft een pakket met elektronica verzonden dat in beschadigde staat bij de buren is afgeleverd. Ondanks het feit dat het pakket onverzekerd was verzonden, heeft de klant contact opgenomen met PostNL, maar het bedrijf neemt geen verantwoordelijkheid voor de schade.

Mijn Klacht:

Afgelopen week is mij een pakket verzonden. Deze was in goede staat verzonden en is uiteindelijk in een schrikbarende staat bij de buren bezorgt.

Het pakket bevatte elektronica, wat het na de behandeling bij PostNL dus niet meer werkt. Het pakketje inclusief verzendkosten heb ik 56,95 voor betaald (50+6,95). Natuurlijk is het vervelend dat het pakket zo behandeld is, maar gelukkig is het voorwerp te vervangen. Ik heb contact op genomen via de website met postNL en nu zeggen zij het volgende.

“Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u een beschadigde zending heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.
Ik zorg dat uw klacht wordt besproken met de betreffende bezorger, om herhaling te voorkomen. Omdat het pakket door de afzender onverzekerd is verzonden, is er geen recht op schadevergoeding vanuit PostNL.

U kunt vergoeding of vervanging van de beschadigde inhoud eventueel opnemen met de afzender van uw pakket.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten”

Wat er dus wordt gezegd is hetvolgende: Wij erkennen dat we uw eigendom hebben gebroken, maar wij zijn niet verantwoordelijk.

Het spijt me echt hoor, het gaat hier niet om iets wat foutief verpakt is, het gaat hier erom dat er iemand of gigantisch hard met een pakket heeft gegooid of erop is gaan staan. (iets in deze richting)

Voor zover ik weet is de wet heel duidelijk en wanneer een persoon of bedrijf iets kapot maakt/schade maakt, moet deze vergoed/vervangen worden.

Belachelijk dat zo’n erkend en groot bedrijf zo met zijn verantwoordelijkheid om gaat. Ik verstuur misschien wel tientallen pakketjes per jaar, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Gewenste Oplossing:

Als zij een tegemoetkoming bieden om mijn schade te dekken

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van

13 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over PostNL nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM