Klacht: PostNL houdt zich niet aan afspraken. TrackeTrace van PostNL behandelt als een eigen facebook.

MaraMax op 12 augustus 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ PostNL has been notified of this complaint
⏳ Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 12 augustus 2024

Een klant van PostNL heeft een klacht ingediend over het niet naleven van afspraken met betrekking tot een aangetekend pakket dat op 1 juni is verstuurd, maar tot op heden niet is bezorgd. De trackinginformatie is verwarrend en er zijn weken verstreken zonder duidelijke communicatie of oplossing van PostNL, wat leidt tot frustratie over de klantenservice en de onduidelijke status van het onderzoek naar het pakket.

Mijn Klacht:

PostNL houdt zich niet aan afspraken niet! Op 1 Juni hebben wij een aangetekend verzekerd pakket CC101940824NL verstuurd. Tot vandaag 27 Juli is dit pakket niet bezorgd bij ontvanger.

De laatste datum was 14 Juni. Sindsdien verdween het pakket van de Radar. We zijn nu al weken bezig om tot een oplossing te komen en een onderzoek aangevraagd.

Meer dan 40 dagen geen verandering in tracking systeem. We weten nog steeds niet of PostNL een onderzoek is begonnen. Het enige wat is gebeurd is dat een laatste trackingdata op de website van PostNL is veranderd naar 10 Juli in plaats van 14Juni!!! In andere trackingsystems staat de laatste melding nog steeds op 14 Juni! Waarom heeft PostNL dat gedaan? Is dat TrackTrace of een eigen facebook?

Het is een chaos bij hun klantenservice – de recht hand weet niet, wat de linker doet. Ze sturen ons nog steeds van de kast naar de muur en willen hun werk niet doen. Dus van klantenservice van PostNL, service mag weg.

Op het formulier CN23 staat duidelijk als dit pakket niet bezorgd kan wordt, word uw pakket teruggezonden, maar klantenservice wil dat ook niet doen.

PostNL neemt geld graag, maar geen verantwoordelijkheid. Ik ben bang dat dit pakket is kwijtgeraakt. Ik betaalde me blauw voor verzending en wat kreeg ik?.
Geen vertrouwen meer aan PostNL

Gewenste Oplossing:

zsm een onderzoek uitvoeren en dit pakket naar geadresseerde.

Een gesprek met klantenservice medewerkers, want ze zijn niet klantvriendelijk of klantgericht. Met spoed een goede training nodig – over hun functie en hun taken, want als je met hen in contact komt, voel je dat ze niet klaar staan om het probleem op te lossen, maar proberen klant gewoon op afstand te houden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht MaraMax

2 jaren geleden - Ik beh geen PostNL! Ik zie mij klacht nog steeds niet tussen de andere((

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM