Klacht: Pakket herhaaldelijk niet opgehaald

RobertAms op 12 januari 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik probeer een pakket te retourneren. Voor de tweede keer krijg ik nu bij de track en trace van de retour te zien dat ik niet aanwezig zou zijn geweest terwijl ik dat wel was. De bel van de algemene toegang doet het prima. De bel bij mijn voordeur niet, maar daar hang ik voor bezorgers expres een briefje op. Vandaag stond ik zelfs in de gang spullen op te ruimen om daar maar in de buurt te blijven. Om 14:20 zie ik dat de bezorger om 14:17 langs geweest zou zijn. Toen ik de deur open deed zag ik de bezorger nog over de parkeerplaats teruglopen naar zijn bus. Er is hoe dan ook niet aangebeld bij de algemene toegang, als de bezorger bij mijn voordeur aangeklopt had, had ik het gehoord want ik stond op dat moment een meter van die deur af. De bezorger heeft of voor de verkeerde deur gestaan, of is niet in staat om te lezen, of is gewoon langs gelopen zonder iets te doen.

Ik heb PostNL hierover gechat. Na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben kunnen ze er niets mee behalve het melden. De medewerker van de chat heeft verder geen idee wat er mee te doen. De bezorger kunnen ze niet bereiken. De status van de retour en wat er nu gebeurd kunnen ze ook niet zien. Ze hebben geen idee.

Gewenste Oplossing:

1) Mijn pakket wordt opgehaald. De bezorger belt bij de algemene ingang aan en loopt niet zomaar door omdat de deur open is. De bezorger loopt door tot mijn voordeur en doet wat er op het briefje staat: KLOPPEN. De bezorger blijft voor de deur staan, niet aan de zijkant en loopt ook niet meteen door.

2) PostNL zorgt ervoor dat haar medewerkers een idee hebben van wat er gebeurd. Hoe kan het zijn dat een chat medewerker geen idee heeft wat de status van een retour is, terwijl ik die zelf via track en trace kan zien. Hoe kan het zijn dat een medewerker geen contact kan krijgen met een andere medewerker.

3) PostNL zorgt ervoor dat er op een makkelijke manier in contact is te komen. Als ik een pizza bezorg of een taxi bestel en ik lijk niet op de afgesproken plaats te zijn, dan wordt ik gebeld. Als ik een pakket van 500 EUR probeer te versturen loopt men gewoon voorbij, geen idee, zoek het maar uit.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Hallo, Bedankt voor je bericht. Elke dag doen onze post- en pakketbezorgers hun uiterste best om alle post en pakketten op tijd te bezorgen. Heb je vragen, wil je met ons in contact komen of wil je een klacht indienen? Op www.postnl.nl/klantenservice geven we antwoord op veelgestelde vragen en kom je met ons in contact. We staan voor je klaar. Tot snel! De klantenservice van PostNL

Reactie van de melder van de klacht RobertAms

11 maanden geleden - Hallo, Het zou bijzonder hulpzaam zijn als u klachten serieus zou nemen in plaats van een generieke neem contact op met de klantenservice reactie te plaatsen. Als u het bericht namelijk gelezen zou hebben was u dit tegen gekomen: Ik heb PostNL hierover gechat. Na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben kunnen ze er niets mee behalve het melden. De medewerker van de chat heeft verder geen idee wat er mee te doen. De bezorger kunnen ze niet bereiken. De status van de retour en wat er nu gebeurd kunnen ze ook niet zien. Ze hebben geen idee. Kunt u het bericht nog eens lezen en svp ingaan op de gewenste oplossingen. Zou fijn zijn als u wat moeite doet om een probleem op te lossen.

Reactie van de melder van de klacht RobertAms

11 maanden geleden - Update: vandaag opnieuw geprobeerd. Weer niet opgehaald. De bel in de toegangshal doet het prima, heb ik nog even gechecked, ik heb er zelfs een MP3 van voor de liefhebber. De bel bij de voordeur doet het niet maar er hangt een briefje en er staat en camera achter die geluid en beweging detecteerd, niets uiteraard. Ik heb hierover gechat met de klantenservice. Die zeiden dat ik het maar met de ontvanger op moest nemen omdat die de retour aangemeld hadden, PostNL is er niet verantwoordelijk voor (best knap). Toen ik aangaf dat ik een klacht wilde indienen gaven ze aan dat dat via PostNL.NL kan. Zeg maar de site waarop ik met de klantenservice aan het chatten was. Op aandringen gaan ze er een melding van maken. Derde keer dat het onmogelijk blijkt om aan te bellen/kloppen en naar een deur te lopen. Ik hoop dat u nog een oplossing kunt geven, en dan niet neem maar contact op met de klantenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 12 januari 2024 om 10:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo,

Bedankt voor je bericht. Elke dag doen onze post- en pakketbezorgers hun uiterste best om alle post en pakketten op tijd te bezorgen. Heb je vragen, wil je met ons in contact komen of wil je een klacht indienen? Op www.postnl.nl/klantenservice geven we antwoord op veelgestelde vragen en kom je met ons in contact. We staan voor je klaar.

Tot snel!

De klantenservice van PostNL

Reactie van de melder van de klacht RobertAms

11 maanden geleden - Letterlijk hetzelfde bericht knippen en plakken is geen oplossing. Een bericht plaatsen en eenzijdig markeren als oplossing is geen oplossing. Mijn klacht is niet opgelost. Mijn probleem is niet opgelost. Misschien kan iemand die kan lezen naar mijn klacht kijken ofzo, maar het interesseert jullie gewoon niets.

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Hallo, Bedankt voor je bericht. Elke dag doen onze post- en pakketbezorgers hun uiterste best om alle post en pakketten op tijd te bezorgen. Heb je vragen, wil je met ons in contact komen of wil je een klacht indienen? Op www.postnl.nl/klantenservice geven we antwoord op veelgestelde vragen en kom je met ons in contact. We staan voor je klaar. Tot snel! De klantenservice van PostNL

RobertAms

Heeft op 18 januari 2024 om 22:38 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Letterlijk hetzelfde bericht knippen en plakken is geen oplossing.
Een bericht plaatsen en eenzijdig markeren als oplossing is geen oplossing.
Mijn klacht is niet opgelost.
Mijn probleem is niet opgelost.
Misschien kan iemand die kan lezen naar mijn klacht kijken ofzo, maar het interesseert jullie gewoon niets.

Alle klachten die gemeld zijn door RobertAms