Klacht: Online Verzendservice geadresseerde en verzender verkeerd ingevuld(omgedraaid),TNT wil dit niet aanpassen en order opnieuw laten betalen

sombrina op 09 januari 2013 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 9 januari 2013

Een klant heeft per ongeluk de gegevens van de afzender en geadresseerde omgedraaid bij het gebruik van de Online Verzendservice van PostNL. Ondanks contact met de klantenservice, kon er geen oplossing worden geboden en moet de klant opnieuw betalen voor de verzending en afhaalservicekosten, omdat PostNL geen wijzigingen kan aanbrengen in de order.

Mijn Klacht:

Zojuist heb ik gebruik gemaakt van de Online Verzendservice van Post.nl
Perongeluk heb ik bij de afzender de geadresseerde ingevuld en bij de geadresseerde de ontvanger. Hierdoor zal er morgenochtend bij degene die het pakket moet krijgen een pakketbezorger aan de deur staan om het pakket mee te nemen, wat zij niet heeft gezien ik het pakket naar haar wou laten verzenden. Na 15 minuten “klantenservice” te hebben gesproken is de conclusie dat zij er niks aan kunnen veranderen en ik opnieuw 12,40 plus 2,50 afhaalservicekosten OPNIEUW moet betalen gezien ik de order zelf heb aangemaakt. Verder kon zij helemaal niks online wijzigen en mij verder ook niet helpen. Door niet goed te kijken moet ik nu dus 2 x het verzendbedrag plus afhaalservicekosten betalen omdat Post.nl hier zogezegd niks mee kan. Ik vind dit zeer onklantvriendelijk en eigenlijk onacceptabel.

Gewenste Oplossing:

Mij mijn kosten die ik nu weer moet betalen omdat ik het pakket toch morgen verzonden wil hebben terugbetalen. Dit is toch zeer onklantvriendelijk! Mensen zijn geen robots en maken nou eenmaal fouten, maar om de klant hier nou voor te laten boeten met dubbele kosten plus hoge telefoonkosten aan een zogenaamde klantenservice waar ik 20 minuten aan kwijt was? Is toch te absurd voor woorden

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over PostNL nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM