Klacht: Inklaringskosten BTW over verzendkosten/postzegel

roeson op 12 januari 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik kreeg vanuit Engeland een kalender toegestuurd. Hierop staat dat het een gift is met een waarde van €5.
Vervolgens moet ik inklaringskosten en BTW betalen over de waarde van de postzegel die hieropgeplakt zit (£5,75). Volgens de website van postnl kan ik de kosten terugkrijgen als het onder de €45 is en particulier. Het komt van een neef en bevat foto’s van de boerdrij.
Ik heb geprobeerd dit met postnl te regelen maar deze geeft aan dat het uit het buitenland komt en er over de postzegel betaald moet worden.
Ik heb ook geprobeerd om de BTW terug te vorderen maar dan krijg ik de melding dat de termijn van 6 weken is verstreken maar het is 18 december 2023 vestuurd en op 6 januari 2024 ontvangen.
Daarnaast heeft de medewerker lomp de verbinding verbroken.

Gewenste Oplossing:

Wat zijn de officiële regels voor poststukken (drukwerk) vanuit buiten de EU?
Heeft postnl correct gehandeld?
Afhankelijk van die regels wil ik mijn geld terug €7,21, maar in ieder geval de BTW.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 12 januari 2024 om 10:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo,

Bedankt voor je bericht. Elke dag doen onze post- en pakketbezorgers hun uiterste best om alle post en pakketten op tijd te bezorgen. Heb je vragen, wil je met ons in contact komen of wil je een klacht indienen? Op www.postnl.nl/klantenservice geven we antwoord op veelgestelde vragen en kom je met ons in contact. We staan voor je klaar.

Tot snel!

De klantenservice van PostNL

roeson

Heeft op 19 januari 2024 om 11:39 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb op deze manier een klacht indediend via klacht.nl omdat Postnl niet de mogelijkheid biedt (niet per post of e-mail) om een klacht in te dienen. Ik heb dit geprobeerd maar loop steeds vast. Postnl zou met deze klacht zelf eens moeten proberen om deze aan te melden. Dat lukt niet want er wordt geen mogelijkheid geboden want de optie bestaat hier niet voor.

In het kort vind ik het antwoord van Postnl slecht. Gelukkig geven ze aan dat ze alleen antwoord geven op veel gestelde vragen maar dat lost het probleem niet op van minder vaak gestelde vragen.

Ik krijg de indruk dat Postnl geen oplossing wil omdat het onterechte inkomsten genereert.
Op deze manier krijgen zij twee keer betaald voor één verzending.

Reactie van de melder van de klacht roeson

10 maanden geleden - Ik zie trouwens dat de klacht opgelost is? Vreemd, ik heb aangegeven van niet. En wie heeft de klacht opgelost?

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Hallo, Bedankt voor je bericht. Helaas wordt via klacht.nl niet meer inhoudelijke gereageerd. Heb je vragen, wil je met ons in contact komen of wil je een klacht indienen? Op www.postnl.nl/klantenservice geven we antwoord op veelgestelde vragen en kom je met ons in contact. We staan voor je klaar. Tot snel! De klantenservice van PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door roeson