Mijn Klacht:
Ik heb een casus dat eigenlijk te schandalig voor woorden is. Sinds 18 augustus is een verzekerd pakket door PostNL kwijtgeraakt. Dit is uit het onderzoek van PostNL zelf gekomen. Alle benodigde documentatie (rekeningnr, facturen, transactieoverzicht etc.) is keurig aangeleverd.
PostNL zelf communiceert vrijwel niet, ik heb zelf als ontvanger constant naar de vordering gevraagd (in het totaal 14 keer contact opgenomen). Ook de verzender heeft dit gedaan, hiervan heb ik de bewijsstukken gezien.
Uiteindelijk geeft PostNL aan dat het onderzoek gesloten is. Ik denk mooi, dan kunnen jullie eindelijk na 2,5 maand (!!) het verschuldigde bedrag uitkeren. Maar nee, er is volgens PostNL te weinig bewijs aangeleverd. Als ik vraag naar meer uitleg dan zegt PostNL letterlijk “dat weet ik niet, dat ligt bij de andere afdeling”. Vervolgens kan ik geen contact met deze afdeling krijgen. De medewerker zegt dat ik hierover word teruggebeld in een bepaald specifiek tijdslot. Ik blijf hier keurig voor thuis en word vervolgens niet teruggebeld. Ik neem dus maar weer contact op met PostNL en vraag wat er aan de hand is: “geen idee, ik snap ook niet waarom mijn collega heeft gezegd dat je teruggebeld zou worden”. Ik krijg geen tekst en uitleg en ook de verzender krijgt dit niet.
Het is letterlijk 1 groot drama bij dit “bedrijf”. Veel uren en stress heeft hierin gezeten. Normaal zou ik het erbij laten zitten maar het pakket dat PostNL heeft kwijtgeraakt had een waarde van €250. Door deze te verzekeren (tot €500) wekt PostNL een schijnveiligheid. Want zelfs als zij zelf het pakket kwijtraken vergoeden zij niets. Het enige wat een zekerheid is, is dat je onwijs veel contact moet opnemen en heel lang moet wachten totdat je überhaupt iets hoort.
Het verhaal lijkt ongeloofwaardig, helaas is het mij overkomen. De bewijsstukken zijn aanwezig.
Gewenste Oplossing:
Ik wil een volledige vergoeding van het door PostNL kwijtgemaakte pakket. Daarnaast wil ik dat PostNL haar welgemeende excuses aanbiedt voor haar slechte service.