Klacht: Poortjes worden gesloten terwijl jaartrajectkaart nog geschikt is

op 27 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op station Amsterdam Lelylaan is een proef gestart om de toegangspoortjes af te sluiten en alleen via een geschikte kaart te kunnen openen. Nu reis ik nog met vele anderen met een jaartrajectkaart waarmee ik die poortjes niet kan openen. Er is nu nog maar één poortje open voor inkomend en uitgaand en dat gaat bij drukte problemen en ruzie opleveren.

NS moet die proef stoppen en eerst alle ns-kaarten geschikt maken voor in- en uitchecken.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 28 januari 2014 om 07:57 geantwoord

Er zullen poortjes open blijven voor reizigers met kaarten die nog niet geschikt zijn voor het reizen met check in en check uit.

Heeft op 29 januari 2014 om 18:21 geantwoord

Maar één open poortje voor zowel in- als uitgaand verkeer levert botsingen en ruzies op bij drukte tijdens de spits. Ik stel dus voor om, zoals het was, tijdens de spits minstens twee tot drie poortjes open te houden. Dus stop de proef totdat iedereen een geschikte ov-kaart heeft. De capaciteit met één open poortje is volstrekt onvoldoende voor randstedelijk verkeer tijdens de spits.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door gbrugman