Klacht: Playstation blijkt creditcard gegevens te onthouden!

op 01 juli 2017 over Sony in de categorie Electronica Merken

Ook wij zijn gedupeerd door Sony playstation.
Het verhaal is hetzelfde als ieder andere klacht over het creditcard gebruik bij Sony Playstation.
Zoon koopt Playstation en wil i.d.d. meteen spelen.
Maakt zelf een account aan, geeft een ander geboorte datum op, en kan lekker spelen. Playstation is ook bedoelt om online te kunnen spelen met je vrienden. Sony verplicht je dan een abonnement af te sluiten….dus Pa trekt eenmalig zijn creditcard. Sony vraagt dan niet of deze creditcard gegevens onthouden mogen worden. Zodra de eenmalige betaling is gedaan, dan koppelt Sony, automatisch deze creditcard gegevens aan het account. Maar wij als ouders wisten dat niet. Bij een ieder ander bedrijf moet je altijd nog een akkoord geven als je regelmatig met je creditcard betaald, maar bij Sony niet.

Mijn zoon weet totaal niet hoe hij deze aankopen heeft kunnen doen.
Hij zit in een virtueel spel, en heeft blijkbaar totaal geen benul dat hij aankopen doet. Hij denkt dat het waarschijnlijk een onderdeel van het spel is.
Totaal ruim € 1400.00.

Het support centre van Playstation ratelt constant hetzelfde verhaal af. Hoe je een hoofdaccount en subaccount moet aanmaken. En natuurlijk hameren ze op de voorwaarden.

Ik verwijt Sony nog steeds nalatigheid. Doordat ze de verantwoordelijkheid in de kleine lettertjes bij de ouders neerleggen, weten ze dus dondersgoed dat deze “fraude” door minderjarige plaats vindt.

Als ik mijn geld terug heb van Sony Playstation

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sony

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sony nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gwvm