Klacht: plaatsing slimme meter

op 27 september 2016 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Wij huren een oud pand. Dit was voorheen een garage dus flinke stroomlevering (stroomtravo’s).Blijkt dat meter niet loopt dus over het jaar 2015 is het verbruik geschat. Bijna 12.000 euro!!
Nu het uiteindelijk een kringloop winkel is geworden, willen wij een slimme meter geplaatst hebben. Wij zijn een leek op dit gebied. Dus aanvraag gedaan bij Stedin, deze stuurt een monteur. Monteur zegt dat hij dit niet kan aanpassen daar grootverbruik is. (wij hebben kleingebruik). Doorgegeven aan Stedin. zij sturen nieuwe monteur, weer een die dit niet kan doen.
Stedin weer gebeld, situatie weeeer uitgelegd. Garage grootverbruik nu winkel kleinverbruik enz. enz.
Ja zij begrepen het, sturen speciale monteur.
Bevestiging ontvangen waarop staat Controle meter! Dus ik weer gebeld. Ja dat klopt zegt Stedin, hoezo?
Situatie weer uitgelegd aan telefoniste, zij legt de brief uit aan mij uit dat er een monteur komt om een slimme meter te plaatsen…Ik vertel haar dat ik dat begrijp maar dat het moet gaan om een specialist!. Oh hoezo…zucht.
Dit loopt nu al een aantal weken zo.
Dus ik word hier een beetje moe van.

Ik ben tevreden als er een bevestiging komt met de juiste mededeling, d.w.z. dat er een speciale monteur komt die bevoegd is om de stroomtravo's te ontkoppelen en zodoende een nieuwe slimme meter kan plaatsen.
Graag op korte termijn!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stedin over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 07 oktober 2016 om 14:26 geantwoord

Geachte mevrouw,

Aller eerst onze excuses voor onze late reactie. Gezien de omstandigheden was het helaas niet mogelijk eerder te reageren.

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij navraag gedaan bij de planning. Zij geven aan dat er inmiddels een vervolgbezoek heeft plaats gevonden. Heeft dit bezoek gebracht wat u ervan verwachtte of moeten er nog verdere werkzaamheden worden uitgevoerd?

We horen graag van u!

Met vriendelijke groeten,