Klacht: Pinkpop kaartjes niet geleverd, onmogelijk contact te krijgen met Viagogo.

op 16 juni 2016 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

Op woensdag 8 juni hebben mijn zus en ik 2 weekend kaarten voor Pinkpop besteld bij Viagogo. Na betaald te hebben leek alles in orde en de kaartjes zouden donderdagavond bij ons via UPS bezorgd worden.

Donderdag heeft er de hele dag op het track en trace system van UPS gestaan dat de tickets ’s avonds geleverd zouden worden, echter werd dit rond een uur of 5 opeens veranderd in vrijdagavond. Dit kan natuurlijk niet, want Pinkpop begint vrijdag al.

Na veel proberen om contact op te nemen met viagogo (zonder succes) zijn wij in contact gekomen met de UPS helpdesk. Hierin is afgesproken dat de tickets in Utrecht waren, deze zouden daar blijven zodat wij vrijdag om 8 uur ’s ochtends ze daar af konden halen. Dit was al lastig, maar te doen, want dan zouden wij in ieder geval naar Pinkpop kunnen. Toen wij daar ’s ochtends aankwamen bleek dat de tickets al weer doorgestuurd waren naar een ander bedrijf (dit was een fout van UPS, maar wel gruwelijk balen natuurlijk).

Later die dag kregen wij bericht van viagogo dat de tickets bij ons geleverd waren thuis, maar dat er niemand thuis was en er een briefje achter is gelaten. Dit is complete onzin. Er is de hele dag iemand thuis geweest en ook is nergens een briefje te vinden.

Het meest vreemde van deze situatie is dat er overal op de site van Viagogo staat dat wanneer er iets mis gaat met de levering van de kaartjes, hun in zullen grijpen. Wanneer je Viagogo een bericht stuurt wat dringend is (dit was zeker wel dringend) zullen zij binnen 12 uur, zoniet binnen 48 uur reageren. Na wel 10 mailtjes over waar onze tickets blijven en hoe Viagogo dit gaat oplossen heb ik nog steeds helemaal niks van ze gehoord. Het lijkt wel onmogelijk om contact op te nemen met hun.

Bij deze is mijn klacht dus dat onze tickets niet zijn bezorgd, waardoor wij een fantastisch weekend pinkpop hebben gemist en ook nog eens voor niks van het uiterste puntje van de achterhoek naar Utrecht zijn gereden.

Wij zijn tevreden wanneer wij het aankoopbedrag van de tickets vergoed krijgen, viagogo heeft overal op de site staan dat wanneer tickets niet bezorgd worden, de kosten 100% worden vergoed. Dit is dus ook wat wij willen. Het gaat om een bedrag van 153 euro.

Alle klachten die gemeld zijn door jarinijhof