Klacht: Pinautomaat in de bus kapot

op 09 april 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Arriva,

Mijn man is vandaag met bus 56 na valkenburg gegaan. In deze bus was de pinautomaat kapot waardoor mijn man geen kaartje kon kopen. Dus buschauffeur zei dat mijn man gewoon plaats mocht nemen in de bus. In valkenburg wou mijn man bus 4 richting maastricht pakken. Deze vertrok om 14.55 uur. Ook in deze bus werktte de pinautomaat niet. Alleen hier ging de buschauffeur ruzie met mijn man maken en mocht mijn man niet mee. Ik vind dit echt belachelijk. Mijn man kan er niks aan doen dat jullie pinautomaat kapot is en hij alleen zijn bankpas bij zich heeft dus geen contact geld. En dan vindt ik het nog het ergste dat de buschauffeur gewoon een hekel aan moslims heeft en dus gewoon dwars wou zitten door mijn man niet mee te nemen. Persoonlijk vind ik dat deze buschauffer erop aangesproken moet worden en dat mijn man een tegenmoet koming moet krijgen!

Ik ben tevreden wanneer deze buschauffeur word aangesproken en mijn man een tegenmoet koming krijgt

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 09 april 2017 om 22:47 geantwoord

Beste Ramonaserpenti1990,

Begrijpelijk dat jullie ervan balen dat je man niet mee mocht met lijn 4 omdat onze pinautomaat defect was.

Wij bieden reizigers meerdere opties om te kunnen reizen met een geldig vervoersbewijs namelijk reizen met een OV-chipkaart, pinnen, contant een kaartje kopen, reizen met een E-ticket en er kunnen kaartjes gekocht worden bij onze OV-servicewinkels. Als een pinautomaat niet werkt mag een chauffeur een passagier weigeren. Een reiziger is zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs. Uiteraard is een goedwerkende pinautomaat onze verantwoordelijkheid, maar helaas is een defecte pinautomaat geen reden om gratis met de bus te kunnen reizen.

Excuses voor het ervaren ongemak die je man heeft gehad vandaag.

^LH
Arriva Webcareteam