Klacht: Pin defect en onrespectvol naar klanten

op 31 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo met Schmitz ik had vandaag eigenlijk de bus van born dacapo college born naar Sittard ik moest pinnen in de bus maar dat ging niet omdat de pin defect was .de busschaufeur zegt tegen mij dan moet u contant betalen maar ik had niks contant bij me zegt de busschaufeur dan heeft u PECH ik stond te kijken van wat krijg ik nu en ik moest de bus verlaten en ik moest maar geld gaan pinnen ik ben hier niet tevreden over dus de busschaufeur zegt dat ik de bus uit moet .dat heb ik heel normaal gedaan ben ik gaan pinnen en weer terug gelopen naar de bus toen kwam er een anderen bus aan en die meneer zegt als u niet kon pinnen dan mag u gewoon mee omdat dit een probleem van arriva is maar ik had al een dag kaart gekocht 6.00 euro ik vind dit niet normaal ik hoop op reactie of vergoeding wand ik vind het onrespect vol van bedrijf uit m.v.g. Schmitz

Samen kunnen oplossen eventueel vergoeding

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 31 juli 2017 om 16:32 geantwoord

Beste Adidasboy85@live.nl,

Allereerst vind ik het jammer om te lezen dat je een minder leuk ervaring hebt gehad met één van onze chauffeurs.

Het is inderdaad zo dat als een automaat defect is men op een andere wijze dient te betalen. Dit kan contant of met de OV-Chipkaart. Indien men dit niet kan dan mogen de chauffeurs de reiziger weigeren.

Het betalen met de pin is een extra service en nog geen verplichting. Daarom kan men niet verwachten dat als deze niet werkt dat de rit dan automatisch gratis is. Indien een andere chauffeur dit beweert zit deze fout. Graag zouden we ook van je willen weten welke lijn dit betreft en van welk tijdstip de chauffeur is die beweerd heeft dat je dan gratis mee mag, zodat we deze erop kunnen attenderen dat dit niet de juiste werkwijze is.

We kunnen dan ook niet ingaan op je verzoek tot restitutie daar een kaartje kopen de juiste werkwijze is.

^SH
Webcareteam Arriva

Heeft op 31 juli 2017 om 18:58 geantwoord

Goede avond ik had van de anderen busschaufeur begrepen dat iedereen van arriva een brief had gekregen dat de pin in Limburg het niet deed en dat we dan gewoon mee mochten en het was lijn 34 als ik het goed heb om 14.42 die stop bij de school dacapo college te born maar ik moes dus extra geld gaan pinnen en ik was onder weg naar een afspraak die ik heb moeten verplaatsen en ik doe altijd pinnen bij arriva maar nu moest ik extra pinnen voor een dag kaart en heb het contant moeten betalen en trouwens ik vind het alsnog niet normaal dat die buschauffeur tegen mij zegt dan heeft u PECH dit is onrespect vol naar de klanten en als dit niet normaal kan worden opgelost ga ik hier verder mee en dan stop ik met arriva en dan ga ik ook de bestelling van mijn vriendin annuleren en iedereen erop aan wijze dat het zo gaat bij arriva m.v.g

Alle klachten die gemeld zijn door Adidasboy85@live.nl