Klacht: Philips smart tv defect binnen garantie geen garantie

op 27 mei 2016 over Philips in de categorie Electronica Merken

Ik heb een kleine 8 maanden geleden een philips smart tv aangeschaft tweedehands, de tv is van 23 mei 2014 en er geld een garantietermijn van 24 maanden dus je zou denken dat de garantietermijn nog niet verstreken is dus je hebt gewoon garantie nee dus…omdat ik de bon niet meer heb van de tv en ik niet precies weet waar de tv is aangeschaft omdat ik hem tweedehands heb gekocht, het enige wat ik wel weet is dat de tv van de mediamarkt komt en om dan alle mediamarkten af te gaan en te vragen of ze een factuur kunnen opvragen is natuurlijk niet te doen.

Dus via philips klantenservice een check laten doen op de serienummer en daar kwam naar boven dat de tv uit frankrijk komt dus werd me verteld dat er geen garantie geld op een tv uit een andere EU-land, dus ondanks het niet verstrijken van de garantietermijn heb ik geen garantie.

Maar het rare aan het verhaal is het volgende op de achterkant van de tv zit de welbekende sticker met serienummer ed en hier staat het volgende TP vision europe bv prins bernardplein 200 1097 jb amsterdam the netherlands.

Dus de tv komt wel degelijk uit nederland want anders zou er wel een franse sticker opgezeten hebben want je gaat geen tv’s in frankrijk verkopen met een nederlandse service/distributie adres.

Al met al wordt er vanuit philips gezegd dat ik pech heb en dat ik heeel misschien in aanmerking kan komen voor een coulanceregeling maar dat kunnen ze niet garanderen.

Ik vind het maar heel raar allemaal een tv van 1300 euro die binnen de garantietermijn valt die je mag afschrijven binnen 2 jaar, en op internet ben ik niet de enige die hierover klaagt.

Na jaren van trouwe koper te zijn van philips producten kom ik tot de volgende conclussie..

Klant is duidelijk geen koning bij philips.. jammer

Als de tv hersteld wordt zonder kosten..

Alle klachten die gemeld zijn door Kor Kor