Klacht: philips service center: amateuristische prutsers

op 13 juli 2018 over Philips in de categorie Electronica Merken

In mei een Philips Stoomgenerator gekocht met actie: gratis strijkplank.
Streepjescode bon opgestuurd. Reactie na een week: binnen 4 wk krijgt u uw strijkplank.

– gisteren, termijn is al enige dagen verstreken strijkplank is nog niet geleverd.
– eerste poging via chat (heel verhaal ingetypt) disconnected. Daarna opneiw, 15 min. gewacht. Niemand gesproken.
– tweede poging via e-mail.
– parallel aan de e-mail: bericht dat strijkplank onderweg is. Met een fout in de track and trace link. Daarop gereageerd. Bericht terug: neem contact op met de vervoerder.
– de volgende dag: de strijkplank arriveert en er komt een reactie van het Philips Service Centre: Uiteraard is het fijn om te weten waar u aan toe bent. Het is zo dat wegens grote succes met betrekking tot deze actie, de voorraad op dit moment helemaal leeg is. We doen dan ook ons uiterst best om dit weer aan te vullen en de overige klanten te voorzien met de strijkplanken die beloofd zijn.

Voor nu gaan wij ervan uit dat de voorraad weer gevuld zal worden in week 30. Welke datum dat precies is, is mij ook helaas niet duidelijk. Wel zullen deze meteen uitgestuurd worden.

Ik wil u dan ook vriendelijk verzoeken nog even geduld te hebben. Ik hoop u goed te hebben geinformeerd en ik wens u een fijn weekend toe

1. niet zo ingewikkeld doen bij een actie (waarom zo achterdochtig en mensen streepjescodes uit verpakkingen laten snijden en bonnen laten fotograferen en versturen via Wetransfer). In de hoop dat ze wel kopen maar niet op een actie ingaan? Regel dit gewoon via de retailer.
2. niet weer een extra week tijd winnen door de boel eerst te moeten goedkeuren.
3. waarom consumenten zo lang laten wachten? 4 wk vind ik behoorlijk veel.
4. als je zegt te leveren binnen 4 weken doe dat dan
5. als je mensen chatmogelijkheden aanbiedt, zorg dan dat je:
a. bereikbaar bent
b. mensen niet eerst een heel verhaal laat intypen, zorg dat dit organisch gebeurd tijdens de chat zelf zoals andere bedrijven
c. ze niet van de chat afgooit.
6. als mensen je wijzen op een fout in de e-mail; wentel dat dan niet af op andere partijen. Bedank ze omdat ze de moeite nemen je daarop te wijzen. Maak excuses voor de fout en los het op.
7. als je vertraging hebt vertel dat dan vooraf en meteen en laat mensen niet eerst vragen waar het artikel blijft
8. als je vermeld wanneer het wel geleverd wordt en je weet een weeknummer, neem dan ook de moeite dit te vertalen naar een datum en zeg niet (Welke datum dat precies is, is mij ook helaas niet duidelijk).

en last but not least

9. als iemand je een referentienummer stuurt om te vragen waar het artikel blijft, gebruik dat dan ook. Stuur geen vertragingsbericht naar mensen die het artikel inmiddels wel gekregen hebben.

10. Investeer in Service, wees goed bereikbaar, neem meer en intelligentere mensen in dienst en maak iemand verantwoordelijk die het begrip Service Consumer Care.... ook werkelijk gestalte weet te geven. Het is zonde om zulke mooie producten te ontwikkelen en mensen een kater te laten overhouden aan het eerste contactmoment met Philips. Zeer zeker als dat contactmoment niet eens een klacht betreft (want ik ben heel tevreden met de stoomgenerator), maar een door Philips zelf 'uitgelokte' gebeurtenis.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

Reactie van de melder van de klacht Adarg

4 maanden geleden - Je hebt onlangs een klacht gemeld over Philips. Helaas neemt Philips jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl.

Reactie van de melder van de klacht Adarg

4 maanden geleden - Dat Philips de klacht niet in behandeling neemt past precies in het plaatje :-). De andere klachten op deze website lezend, valt mij op hoe laks Philips is: niet of heel laat reageren, zelfs bij een klacht waarbij een kapotte fopspeen een kind verwondt. I rest my case.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Adarg