Klacht: Philips airfryer HD9240 insteltijd gaat vanzelf omhoog (brandgevaarlijk?)

op 27 april 2016 over Philips in de categorie Electronica Merken

Wij hebben sinds gisteren een Philips airfryer XL
Echter na 1 portie probleemloos gebruik ging bij de tweede keer ineens uit zichzelf de timer steeds omhoog en dit stopt ook niet?
Inplaats van 12 minuten stond de timer hierdoor ineens op meer dan 40 minuten.
De tijd loopt ook niet terug maar loopt nu juist uit zichzelf omhoog??
Volgens mij dus harstikke gevaarlijk want nu stopt het apparaat ook niet uit zichzelf!!! Ik heb nagekeken of het touch display vochtig is of vies maar dit lijkt niet het geval? Op deze manier is dit apparaat een potentieel brandgevaar aangezien de timer nu het apparaat niet uit zichzelf stopt en het eten blijft verhitten. De bijgeleverde handleiding is verder zo miniem dat daar ook geen oplossing tussen staat en tot overmaat van ramp is de klantenservice vandaag ook niet bereikbaar. Verder nergens een resetbutton te vinden op het apparaat. Onze blijdschap met dit apparaat is zoals je begrijpt van zeer korte duur.

Uiteraard verwachten wij van een nieuw en best wel prijzig apparaat dat dit probleemloos werkt en dat is nu zeker niet het geval

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht H.C. Verbrugge

1 jaar geleden - UPDATE:Na mijn bovenstaande klacht heb ik contact opgenomen met de leverancier van mijn defecte airfryer XL,Dit was de rentepuntenwinkel van ING. Ik heb van hen na het retoursturen van het defecte apparaat na 1 week netjes weer een nieuw exemplaar ontvangen. Maar... helaas... ook deze deed meteen raar. De Timer liep net als het vorige exemplaar meteen ook weer uit zichzelf weer op en vervolgens was het een plof en stopte het apparaat ineens geheel en lag mijn aardlekschakelaar eruit, dit halverwege de eerste maaltijd. Resultaat : halfgare patat gegeten en ook dit nagelnieuwe defecte apparaat weer terug in de doos. Nu meteen mijn geld teruggevraagd. Je kunt mij veel wijs maken maar niet dat dit toeval is dat ik de enige ben die toevallig twee keer een defect apparaat kreeg. Volgens mij heeft Philips een hele slechte partij Airfryers XL in de markt gezet. Toen ik ging Googelen op Airfryer XL problemen zag ik inderdaad dat ik niet de enige ben met deze problemen. Ik ben er nu gelijk helemaal klaar mee. Ik ga voortaan wel weer naar de friettent.

Alle klachten die gemeld zijn door H.C. Verbrugge