Klacht: Persoonlijke Ov Kaart ingeslikt door de automaat

op 01 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op dinsdagavond had ik al ingecheckt in Zuidbroek met mijn persoonlijke Ov voordeelurenkaart. Ik had nog wel even tijd om de kaart nog wat op te laden en wilde dat doen in de groene Arriva automaat. Nadat ik mijn bankpas in de automaat had gestopt om over te gaan tot betalen, kreeg ik de opdracht de kaart weer uit te nemen. Dat heb ik gedaan, wilde daarna de ov kaart uitnemen zoals de automaat aan gaf maar die kaart kwam niet meer terug. Ik belde met de telefoniste op het nummer dat is aangegeven op de automaat. Moest mijn naam, adre, telefoonnummer, e-mailadres geven ( spellen tot meerdere keren toe) en in de trein stappen want die kwam aan. Direct gemeld bij de controleur dat dit gebeurd was. In Groningen uitgestapt. Bij loket Arriva nagevraagd wat nu te doen….. ik had ook niet uit kunnen checken zonder mijn kaart. De man gaf mij een kaartje mee hoe uit te checken. Maar zonder kaartnummer e.d. Kan ik niet uitschenken. De kaart zou over drie werkdagen op het kantoor in Groningen zijn. Vrijdag gebeld. Geen kaart.
Ik kan nu de hele week geen gebruik maken van mijn voordeelurenkaart kaart en ook vandaag niet mijn vrij reizen dag gebruiken zoals ik van plan was. Ik heb gevraagd of men mij wil laten weten of de kaart er is en of met die naar mijn adres wil sturen. “Dat is niet gebruikelijk” was het antwoord. Het is hopelijk ook niet gebruikelijk dat de Arriva kaartautomaat mijn OV kaart inslikt en ik de hele verder week geen gebruik heb kunnen maken van mijn persoonlijke voordeelurenkaart.
Toen ik dinsdagavond uitstapte ( na weer te zijn gecontroleerd op een vriendelijke manier maar wel met de vingerwijzing dat ik eigenlijk een kaartje had moeten kopen!) liep ik langs de automaat. Nog steeds stond daar:” kaart uitnemen”. Niemand had dus ook maar omgekeken naar die automaat die vastgelopen was.
Klantvriendelijk is Arriva geenszins, vind ik. De man in Groningen achter het loket was vriendelijk maar ook die bleek niets te kunnen doen.
Ik ben benieuwd of nu maandag mijn kaart terug is.
Ik ga er vanuit dat u reageert!
Met vriendelijke groet, c. Drenth, Muntendam

Ik ben tevreden wanneer ik mijn kaart terug heb. In het gekste geval van verlies ( ik kan me niet voorstellen dat de kaart niet in de automaat te vinden is) wil ik dat Arriva mijn persoonlijke voordeelurenkaart vergoedt en ook het geld dat ik daarmee kwijt ben vergoed.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 01 juli 2017 om 10:15 geantwoord

Goedemorgen,

In je melding geef je aan dat je OV-chipkaart is "ingeslikt" op het station in Zuidbroek. Dit is minder prettig om te horen. Je geeft aan dat je hier een melding van hebt gemaakt bij onze klantenservice. Wanneer wij meldingen ontvangen over voorwerpen die verloren zijn, waaronder die van OV-chipkaarten die zijn "ingeslikt" dan wordt er meteen naar het voorwerp gezocht. De OV-chipkaarten die worden "ingeslikt" worden ook afgeleverd bij het dichtstbijzijnde servicepunt, in dit geval de Arriva Store in Groningen. Indien voorwerpen worden gevonden of afgeleverd dan zal er contact met de reiziger worden opgenomen op basis van de gegevens die staan vermeld in de ingediende melding. Mocht je eind volgende week nog niets van ons hebben vernomen over je OV-chipkaart dan adviseer ik je om contact op te nemen met de mogelijkheden die staan vermeld op http://bit.ly/2aObT8o.

Groet, ^JE

Heeft op 01 juli 2017 om 10:37 geantwoord

Mijn klacht is opgelost als mijn probleem is opgelost. Dat is niet het geval. Over mijn kaart heb ik nog niets gehoord. Waar hij is en hoe ik hem terug krijg. Als ik hem terug heb is mijn probleem opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door C. drenth