Klacht: Permanente ban zonder iets gedaan te hebben

op 07 augustus 2018 over Habbo Hotel Nederland in de categorie Internet Games

Ik heb mijn Habbo account al sinds 2004, uiteraard ook een hele hoop geld in gestoken. Nou ben ik al jaren niet meer actief maar uit nostalgische redenen wilde ik graag inloggen. Nou staat er dat ik een permanente ban heb op mijn account ivm scamtrucjes. Ik heb geen idee hoe dit kan aangezien ik al jaren niet actief ben. Wellicht gehackt? Nou staat er op de website dat als je al een half jaar een ban hebt, geen reactie meer geven op je contact. Waar slaat dit op?

Ik wil graag dat ze contact met mij opnemen en mijn permanente ban van mijn account af halen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Habbo Hotel Nederland

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Habbo Hotel Nederland nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Habbo Hotel Nederland in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Habbo Hotel Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Habbo Hotel Nederland

Heeft op 15 september 2018 om 15:27 geantwoord

Beste Habbo,

We ontvangen heel graag mailtjes van jou en andere Habbo´s maar jammer genoeg heb je vaker uitleg gekregen met betrekking tot de situatie waar jij over ons contacteert. In dat antwoord en op de site hebben wij al aangegeven je niet verder te kunnen helpen en dit is nog steeds het geval. Door steeds op dit probleem te moeten terugkomen verliezen we kostbare tijd die we anders aan leuke events, quests of hotelbezoekjes kunnen spenderen.

De reden van je verbanning is hack- of scam trucjes. Indien jouw account was gehackt, had je contact met ons moeten opnemen. Dan hadden wij een safety ban kunnen uitdelen en er onderzoek naar kunnen doen.
Een account dat langer dan 6 maanden geleden is verbannen, kunnen wij niet verder helpen. Alle data wordt verwijderd, tenzij er een lopend onderzoek is of wij uit speciale redenen besluiten jouw account tijdelijk niet te verwijderen.

In jouw geval is alle data na 6 maanden automatisch verwijderd.

Bij ernstige overtredingen van de Habbo regels, kun je een permanente ban krijgen. Ondanks dat wij snappen dat je weer terug wilt komen in het Hotel kunnen wij jouw account niet ontbannen. Je hebt hiervoor teveel andere Habbo's in gevaar gebracht en dat kunnen wij niet tolereren.

Het spijt ons maar wij kunnen je niet meer toelaten in het Hotel op het account waar jij om vraagt. Leer van deze situatie en zorg ervoor dat je op een ander account of een andere site altijd de regels leest zodat je deze niet kan overtreden. De Habbo regels zijn terug te vinden via de Habbo klantenservice: help.habbo.nl

Filomiena
Konnichiwa!

Habbo Player Support
www.habbo.nl en www.habbo.be

Heeft op 15 september 2018 om 15:43 geantwoord

Hi Filomiena,

Dank voor je reactie maar ik vraag me af of je mijn klacht überhaupt goed hebt gelezen. Ik gaf aan dat ik al jaren niet actief ben op Habbo en dat ik bij inloggen geconfronteerd wordt met een melding dat ik scam en hack. Daarnaast hebben jullie geen contact met mij opgezegd, weten jullie mijn e-mailadres niet en dus ook niet over welke habbo account ik het heb.

\"...maar jammer genoeg heb je vaker uitleg gekregen met betrekking tot de situatie waar jij over ons contacteert\" ik heb nog nooit hier uitleg over gekregen naast dat het dus verstopt zit in jullie FAQ.

\"Je hebt hiervoor teveel andere Habbo's in gevaar gebracht en dat kunnen wij niet tolereren\" Dus deze conclusie klopt in dit geval totaal niet.

\"Indien jouw account was gehackt, had je contact met ons moeten opnemen\" - Zoals ik aangaf in mijn bericht heb ik al tijden niet ingelogd.

\"Leer van deze situatie en zorg ervoor dat je op een ander account of een andere site altijd de regels leest zodat je deze niet kan overtreden\" Door deze zin is het overduidelijk dat de situatie is niet helder is bij jullie.

In dit geval vind ik Habbo de scammer als er zomaar wijzigingen gedaan worden in jullie algemene voorwaarden waar blijkbaar in staat dat de gegevens (of letterlijk mijn geld) na 6 maanden worden verwijderd. Ik vind het erg jammer en ben zeer teleurgesteld, aangezien ik altijd een vaste en trouwe gebruiker was van 2005 tot circa 2011.

Alle klachten die gemeld zijn door pop92