Klacht: Pendelbussen, alternatief vervoer te laat

op 14 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,

Ik ben een student in Leiden maar woonachtig in Zoetermeer. Als ik naar college moet, moet ik met bus 400 naar de faculteit.

Wel is het zo er in Leiden werkzaamheden aan een brug zijn waardoor men vanuit Leiden met bus 400 met een geheel andere route bij Zoetewoude komt en dat men in Zoeterwoude (A4 P+R locatie) met een pendelbus naar Zoetermeer wordt gebracht.

Nu is mijn klacht het volgende ; na een vermoeide, stressvolle dag (14 mei 2016) wilde ik om 22.00 eens eindelijk naar huis. Ik heb de bus bij de korevaarstraat in Leiden om 21.12 genomen. De pendelbus in Zoeterwoude kwam pas om 22.15 uur aan. Ik was hierdoor erg laat thuis aangekomen. Ik heb erg lang in de kou moeten wachten. Men gaat ervan uit, dat, indien er werkzaamheden zijn, er toch wel overig en alternatief vervoer geregeld moet zijn. Dit was helaas niet het geval. Dit was absoluut niet de schuld van de pendelbuschauffeur, want hij vertrok steeds zoals het aan hem was doorgegeven door het hoofd van de OV regeling. Mijn klacht gaat dus niet uit naar de pendelbuschauffeur, maar naar de algemene organisatie. Ik heb erg lang in de kou moeten wachten en ik had daar niet op gerekend op een moeizame vrijdagavond.

Indien ik een schadevergoeding krijg.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 24 mei 2016 om 05:43 geantwoord

Hallo Ivan,

Allereerst onze excuses voor de verlate reactie. Wat er vrijdagavond 13 mei precies fout is gegaan met de pendelbus weet ik helaas niet. Ik stuur je klacht daarom door naar de teammanager in de regio, zodat onderzocht kan worden waarom er pas om 22.15 uur een bus is gekomen. Mocht ik hierover een terugkoppeling krijgen, dan hoor je dat uiteraard van me.

We bieden je onze excuses aan voor de opgelopen vertraging en het ervaren ongemak.

^DK
Webcareteam Arriva