Klacht: pendalen trappen door dus ook de ondersteuning gaat meelopem

op 09 juni 2016 over Batavus in de categorie Fietsmerken

mijn klacht veel herrie met ondersteuning gemeld bij Batavus konden niks voor me doen had de fiets niet gekocht bij Batavus dealer de winkel in putten verkoopt veel Batavus fietsen en dacht goede behandeling te krijgen maar helaas dat valt vies tegen want nu draaien mijn pendalen door met lopen dus ook de ondersteuning is wel door klagen iets verholpen maar is nog steeds ik heb mijn fiets nu een jaar

ik zou tevreden zijn als mijn fiets geen herrie meer maakt en dat van het door draaien van de pendalen verholpen is

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Batavus

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Batavus in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Batavus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Batavus

Heeft op 10 juni 2016 om 09:46 geantwoord

Geachte heer Dezwijger,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw keuze voor een E-Bike van Batavus.
Vervelend om te horen dat uw fiets niet geheel bevalt.
U geeft aan dat uw fiets teveel lawaai maakt.
Een voorwielmotor maakt altijd enigszins geluid, maar wij kunnen op afstand helaas niet beoordelen of dit teveel is.
De fietsen met voorwielmotor met het Emotion systeem zullen ondersteunen zodra de trappers draaien. Dit komt door de rotatiesensor.
Wij adviseren om de elektrische ondersteuning uit te zetten op het moment dat u met de fiets loopt.

Wij adviseren u om uw klachten voor te leggen aan een Batavus dealer.
U kunt deze vinden via www.batavus.nl/fietsenwinkel.

Wij hopen u hierbij voldoende op weg te hebben geholpen.

BATAVUS B.V.
Consumentenservice

Heeft op 11 juni 2016 om 09:56 geantwoord

ik wil graag een oplossing voor het doorgaan van de pendalen dan is het probleem dat de ondersteuning doorgaat bij het lopen opgelost en kan ik naar een Batavus dealer met een mijn fiets als hij er niet gekocht is ook in de garantie tijd

Bericht van Batavus

1 jaar geleden - Geachte heer Dezwijger, Dank voor uw reactie. U kunt de dealer vragen of het mogelijk is om de ketting minder strak te spannen. Het is mogelijk dat daardoor de trappers niet meer draaien. Echter, het is ook mogelijk dat de trappers mee zullen blijven draaien, in dat geval is het bij dit type fiets niet mogelijk. De ondersteuning uit tijdens het lopen is dan een verstandig advies. U kunt in principe bij alle Batavus dealers terecht, maar zij moeten bereid zijn u te helpen. Ook kunnen zij u (extra) arbeidskosten rekenen (ook wanneer er sprake van garantie is). Wij hopen u hierbij voldoende op weg te hebben geholpen. Met vriendelijke groet, BATAVUS B.V. Consumentenservice

Alle klachten die gemeld zijn door kobus12345