Klacht: panty’s vaak kapot bij het broekje plus te grote panty niet kunnen ruilen

op 20 maart 2020 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Al geruime tijd kom ik heel vaak bij de Hema terug (Emmeloord) om mijn panty’s terug te brengen omdat ze zomaar bij het broekje knappen. Er wordt steeds moeilijker gedaan om een nieuwe panty mee te krijgen. Maar ik heb nog een klacht. Omdat de HEMA het nodig vindt om de panty’s van maat te veranderen heb ik de verkeerde meegenomen. Al jaren (en ik draag iedere dag panty’s) koop ik bij de HEMA panty’s omdat die de juiste kleur hebben. Omdat ik lang ben (1.80 m) heb ik lange benen en neem ik altijd xl mee. Vorige week zaterdag (14 – 3) wilde ik de nieuwe panty’s aandoen en bleken deze veel te groot te zijn. Het zijn gewoon XL, dus ik naar de winkel en L meegenomen. De te grote wilde ik retourneren. Dat kon niet doordat de HEMA de regels per 1 januari hadden aangescherpt en ik niet de goede bon had. Omdat ik altijd een paar panty’s in voorraad heb had ik dus niet in de gaten dat de HEMA haar panty’s van maat had veranderd. Het werd op geen enkele manier aan de klant weergegeven. Er stond niet een bordje bij van: let op: maat veranderd. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak en heb dit dus ook tegen mevrouw Dijksma (naam weet ik niet helemaal meer – wel met een ij) gezegd. Zij vond mij alleen maar aanvallend. Ik heb het toen nog eens op een rustige manier gezegd dat ik al jaren en jaren bij deze winkel kom en uitgelegd van hoe en wat. Zij bleef stoïcijns voor zich uitkijken en wilde mij verder niet helpen. Dit is zeer kwalijk omdat ik, zoals gezegd, al jaren dezelfde panty’s bij de HEMA koop en ik mijn geld dan ook niet terug kreeg. Nu zit ik met een paar veel te grote panty’s.

Ik zou graag een tegoedbon willen ontvangen in de plaats van de panty's die mij niet goed passen (de nieuwe maat L laat ook de wensen over, maar dit terzijde).
Ik zou het ook fijn vinden als het personeel veel beter haar best doet om de klant beter te woord te staan. Deze vrouw had ook kunnen vragen wat ze voor me had kunnen doen in plaats van meteen met de hakken in het zand te zeggen dat ik niet de goede bon had. Zoals gezegd, ik kom er al jaren en jaren panty's halen. Enige coulance had haar gesierd. Dit was helaas niet aan de orde. Dus ik zou het niet heel erg vinden dat ik en een tegoedbon krijg en deze vrouw een cursus: hoe ga ik met een klant om.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mevrouw Voskuil