Klacht: Pannen, potten, ovenschalen worden onvoldoende/niet schoon in onderste couvert

op 19 januari 2014 over Whirlpool in de categorie Electronica - Wasmachines

In september/oktober is er een nieuw vaatwasser gekocht bij Keukenloods in Almere. Al gauw bleek dat de vaatwasser niet schoon genoeg waste, vooral potten, pannen en ovenschotels, maar ook bijvoorbeeld kopjes die in de onderste couvert wordt gezet. Mijn klacht is:

1. Ik wil een nieuwe vaatwasser, maar Whirlpool weigert te erkennen dat de vaatwasser ondeugdelijk werkt. Ze geven aan dat er geen technische probleem of mankement is en dat het daarom goed werkt. Echter Whirlpool heeft op geen enkele objectieve wijze vastgesteld dat het apparaat goed werkt. Bij de melding van de klacht heeft Whirlpool de volgende reacties gegeven:

De eerste keer werd gewoon een sproeier verzonden voor de bovenste couvert. Het bovenste couvert is echter niet het probleem.
De tweede keer werd er een montewur gestuurd die de bovenste couvert omhoog deed. Ik maakt hem duidelijk dat het probleem niet lag aan de bovenste couvert. Hij gaf aan dat hij verder niets kon vinden en beweerde zo op het oog dat het apparaat technisch niets mankeerde.
De derde keer werd weer een monteur gestuurd, deze beweerde dat wij maar een halve wastablet moesten gebruiken verder kalibreerde hij het apparaat en beweerde dat je kon horen dat het apparaat de water harder ging rondsproeien (wat naar mijn mening ook onjuist is). Hij zei dat je het water kon horen rondsproeien, wat betekende dat de sproeiers aan het draaien waren, en deed de vaatwasdeur open om dat zogenaamd vast te stellen. Aan de hand hiervan beweerede hij dat het apparaat goed werkte (lekker objectief). Verder beweerde hij ook nog psycholoog te zijn omdat zij (monteurs) meer bezig waren mensen op te leiden hoe om met de apparaten om te gaan, omdat de huidige apparaten zeer hoogwaardig waren qua technologie (sensoren etc)

Na mijn aanhoudende klachten over de kwaliteit van de vaatwas beweerde Whirlpool dat ze niets konden doen omdat het apparaat volgens hen technisch in orde was aangezien ze geen technische probleem hebben kunnen vinden.

Echter Whirlpool heeft op geen objectieve wijze vastgesteld dat er een technisch probleem is. Het appraat is feitelijk en technisch niet onderzocht om te kijken of het apparaat deugdelijk werkt. Ik heb foto’s gestuurd naar Whrilpool van de slechte wasresultaat en daarna heb ik niets meer van hun gehoord.

Een nieuwe vaatwasser

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whirlpool

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whirlpool nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door r.canwood