Klacht: Pakketten worden al 4 weken vastgehouden bij de douane!

ai.wolters op 09 december 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Inmiddels wacht ik alweer 5 weken op mijn pakketten vanuit China. Waarvan deze nu 4 weken lang worden vastgehouden door UPS/Douane. Om precies te zijn gaat het om 3 zendingen en 47 pakketten totaal. Dit is de standaard update die ik elke dag te zien krijg:

”Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.”

Ik heb nota bene betaald voor een ‘snelle verzending’ en normaliter zou ik het binnen 10 dagen nadat het verzonden is vanuit China moeten ontvangen. Wat ik zelf al heb gedaan? Letterlijk ALLES! Vanaf de eerste week dat het bij de douane werd vastgehouden heb ik 9x gebeld naar UPS, waarvan er zeker 4x middenin het gesprek werd opgehangen. Constant kreeg ik de mededeling ‘er wordt een urgent case voor u aangemaakt mevrouw, het wordt opgelost..’, nou not so urgent dus. Want inmiddels ligt het 3 weken later nog steeds bij de douane! Ik heb na heel veel mailen en bellen te horen gekregen dat ik de inhoud-waarde nader zou moeten verklaren. Direct heb ik alle papierstukken en facturen toegestuurd waarom werd gevraagd. Inmiddels is dit ook weer een week geleden en nog steeds geen beweging in de pakketten. Blijven mailen heeft geen zin want ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd; volgens hen ligt alles in handen van de douane.

Dit is te absurd voor woorden. Ik wacht een maand lang op onze nieuwe collectie die allang in onze winkel zou moeten hangen. Onze winkel hangt half leeg en klanten staan te springen om de nieuwe items die er allang zouden moeten zijn.

WAAR BLIJVEN MIJN PAKKETTEN???? Het gaat er niet om 1 maar om 47!!!

Ik wil mijn pakketten graag uiterlijk maandag ontvangen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

2 maanden geleden - Beste K.A. Wolters, Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig om te horen dat dit zo is gegaan.Ons excuses hiervoor. Kunt u ons de tracking nummer van het pakket sturen? Dan kunnen we de zending inzien. Graag horen we van u terug zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Reactie van de melder van de klacht ai.wolters

2 maanden geleden - Het gaat om deze tracking nummers: 1Z216A050436165023 (12 pakketten) 1ZA3Y4290413557065 (21 pakketten) 1Z216A050412646978 (14 pakketten)

Reactie van de melder van de klacht ai.wolters

1 maand geleden - Ik ontvang graag zsm een reactie. Er zit niks bijzonders in de pakketten; alleen kleding voor onze kledingzaak! Alle facturen zijn reeds in jullie bezit. Er is totaal geen reden om de pakketten een maand lang vast te houden. Ik heb de spullen met spoed nodig.

Reactie van de melder van de klacht ai.wolters

1 maand geleden - Krijg ik nog een reactie? of kan ik beter naar locatie komen? gezien jullie slechts 2km bij mij vandaan zitten.

Reactie van de melder van de klacht ai.wolters

1 maand geleden - Tot op heden nog steeds niet opgelost helaas! Het is toch te gek voor woorden dat je pakketten gewoon zonder pardon 5 weken on hold worden gezet??? UPS wijst naar de Douane en de Douane wijst naar UPS. Waar gaat dit mis? Er zit niks illegaals in de dozen. Ik wil gewoon mijn kleding voor onze kledingwinkel ontvangen! Het gaat om winterkleding nota bene die straks gelijk in de sale mag zodra het eindelijk aan komt...

UPS

Heeft op 16 december 2021 om 11:04 geantwoord

Beste K.A. Wolters,

Bedankt voor uw bericht.

Het spijt ons te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden. Ons excuses hiervoor.

Naar onze gegevens zijn de pakketten bezorgd.
Ons excuses voor het ervaren ongemak.

Mocht u alsnog contact met ons opnemen, dan help ik u graag verder.

UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

ai.wolters

Heeft op 22 december 2021 om 13:49 geantwoord

Staat op opgelost maar is nog niet opgelost. Ik heb 2 leveringen gehad vorige week en wacht nog steeds op de laatste 14 dozen! Zal wel weer na de kerst worden natuurlijk. En een klein bedrijf mist hierdoor 1,5 maand inkomen, alsof de lockdown nog niet erg genoeg is.. als ik die pakketten nou eerder had gehad kon ik nog wat verkopen in mijn winkel! Om te huilen gewoon. MENSEN DENK AUB 3X NA VOORDAT JE MET UPS VERZEND. ALS JE MEERDERE DOZEN LAAT VERZENDEN EN ERUIT WORDT GEPIKT VOOR CONTROLE, LATEN ZE JE RUSTIG 2 MAANDEN WACHTEN ZONDER PARDON!!!

Alle klachten die gemeld zijn door ai.wolters