Klacht: pakketje niet ontvangen toch gemaand hiervoor te betalen

op 11 februari 2018 over Koopjedeal.nl in de categorie Deal-Sites

Op 24 november ’17 (Black Friday) plaatste ik voor het eerst een bestelling bij KOOPJEDEAL. Voor het afrekenen koos ik voor “afterpay”. Door alle drukte zou de het pakketje pas op 7 december geleverd worden, iets te laat voor pakjesavond , maar Ok. Op 7 december rond 12h50 arriveert de bestelbus van PostNL bij ons voor de deur en levert een pakketje af bij onze naaste buren en rijdt daarna meteen weer verder zonder dat er voor ons ook een pakketje wordt bezorgd. Enigszins geschrokken kom ik even later tot de vaststelling dat mijn pakketje eveneens als bezorgd staat aangevinkt volgens Track&Trace en wel om precies 12h07, ongeveer een driekwart uur eerder dus. Nadat ik eerst bij PostNL te rade ga wordt ik doorverwezen naar de afzender. Met Koopjedeal wordt afgesproken dat er een postonderzoek zal worden opgestart en dat de betalingstermijn wordt verlengd tot 31 december.
De volgende dag , 8 december ’17, kwam ik in de gelegenheid de pakketbezorger op zijn route hierover aan te spreken. Aan de hand van het bezorgtijdstip en de omvang van het pakket kon hij aangeven op welk verkeerde adres hij het pakket had afgeleverd, waarvoor hij zich excuseerde. Hij noemde mij ook het adres . Nadat ik deze wel nuttige informatie had doorgemaild aan de serviceafdeling van Koopjedeal was mijn eerste gedachte: gelukkig maar dat dit nu opgelost raakt, geen vuiltje meer aan de lucht. Heb zelfs de bezorger op een later moment nog bedankt voor zijn alertheid.
Nu, een aantal weken later is de werkelijkheid toch heel anders. Tot 4 keer toe heb ik geprobeerd klaarheid te brengen in deze situatie naar de medewerkers van Koopjedeal toe maar stuit hierbij alleen maar op steeds meer onbegrip en raak ik hierdoor alsmaar meer gefrustreerd.
Na 4 herinneringen om aan mijn betalingsverplichting (incl. forse administratiekosten) te willen voldoen en een laatste kans om tot betaling over te gaan of een eventuele betalingsregeling overeen te komen is voor mij de maat vol en vind ik het moment gekomen om zelf actie te gaan ondernemen.
Ik zal hierbij elke mogelijkheid aangrijpen om het onrecht dat ons wordt aangedaan te bestrijden. Hiermee zal Koopjedeal niet zomaar wegkomen! Wordt vervolgd!

Dit is afhankelijk van in hoeverre Koopjedeal met deze onzin nog wil doorgaan en welke stappen ik nog zal moeten nemen om uiteindelijk mijn gelijk te halen. Daarom wil ik graag eerst een duidelijk antwoord op enkele vragen:
1. Welke informatie kregen jullie uit het postonderzoek ingesteld op 7dec. en waarvan uitslag u bekend was op 19 dec ?
2. Uit uw bericht dd.9 febr citeer ik letterlijk:\\\\\\\\\\\\\\\"Uit onze postonderzoek is gebleken dat het wel degelijk is geleverd\\\\\\\\\\\\\\\"
Mijn vraag: was dit dan de uitkomst een tweede postonderzoek?
3. Uit uw bericht van 8 febr. citeer ik letterlijk: \\\\\\\\\\\\\\\"Voordat wij overgaan tot onderzoek naar de status van het pakketje, dient u een bindende verklaring in te vullen.....
Mijn vraag: Komt er nu ook nog een derde postonderzoek en waarom komt u nu pas na 2 maanden met dit document?
4. En nog deze vraag: Heb ik niet eerder tot 3 maal toe dit hele verhaal aan u proberen uit te leggen?
5. Wat vindt u zelf van het ongepaste taalgebruik van uw medewerker in zijn bericht van 24 november.
Ik zie uw antwoorden met belangstelling tegemoet.

EXTRA INFORMATIE
13 februari: Tot op heden nog geen reactie van Koopjedeal op mijn vragen. Kreeg daarentegen deze morgen wel alweer een nieuwe aanmaning van afterpay in mijn mailbox waarbij ze mij in het vooruitzicht stellen binnen 7 dagen te betalen en zoniet een incassobureau te zullen inschakelen. Het kan raar lopen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Koopjedeal.nl over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Koopjedeal.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Koopjedeal.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Koopjedeal.nl

Heeft op 19 februari 2018 om 12:28 geantwoord

Beste André,

Wat vervelend om te vernemen wat er allemaal is gebeurd zeg, dit is natuurlijk een hele drama, wat eigenlijk niet nodig is geweest. Het lijkt wel de wet van Murphy. Direct heb ik uw order (202425768) en alle samenhangende omstandigheden onder de loep genomen.

U geeft aan uw bestelling nooit ontvangen te hebben, wij geloven u zeker en nemen uw waarnemingen niet in twijfel. Mijn collega heeft u een Bindende Verklaring toegestuurd. Als u deze invult en ondertekend en naar ons terug stuurt, kunnen wij direct de kosten weghalen en het aankoopbedrag terug storten of een nieuwe order voor u aanmaken.

Wij willen namelijk niet dat u nog langer de dupe bent van deze ravage. Wij hopen graag spoedig van u te vernemen. In een mailbericht zal ik nogmaals even de stukken naar u toesturen zodat u zeker weet dat u de juiste heeft.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak en wij hopen op een spoedige en juiste afwikkeling!

In afwachting van uw reactie verblijven wij.

Liefs,

Femke Karper
Team Webcare

Heeft op 23 februari 2018 om 18:33 geantwoord

Beste,
Toch wel fijn om te mogen vernemen dat jullie na ruim twee maanden tot het inzicht zijn gekomen dat ik mijn bestelling nooit heb ontvangen én dat ik om die reden er ook nooit voor betaalde ondanks alle aanmaningen en dreigbrieven.
Uit bovenstaand onzinnig verhaal moet ik helaas vaststellen dat u de plank alweer misslaat. U wilt me nu zelfs het aankoopbedrag terugstorten wat ik immers nooit betaalde. Mooier kunnen jullie het echt niet maken. Alvast bedankt voor zo'n geweldige service!
U belooft mij ook \\\"nog wat stukken toe te sturen zodat ik zeker ben dat ik de juiste heb ???\\\". Ik wacht nog steeds in spanning af wat er nog komen gaat. Ik laat me verrassen.
met vriendelijke groet.

Reactie van de melder van de klacht André VdB

5 maanden geleden - En toen hoorde ik niets meer!?

Alle klachten die gemeld zijn door André VdB