Klacht: Pakket ophalen in het sorteercentrum

op 14 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een pakket besteld op megekko. Dit is een site voor onder andere computer onderdelen. Er werdt mij verteld na tracktrace dat ik het pakket tussen 08.00 en 18.00 kon verwachten. Eerste keer pakket gemist, ik kan best thuisblijven voor een pakket, maar niet als er geen duidelijke tijd is. Dan weet ik ook niks. Ik zit namelijk gewoon op school. Normaal gesproken wordt een pakket dan bij de buren bezorgd of bij een servicepunt in de buurt gebracht. Ik kreeg te horen dat het pakket vandaag (vrijdag 13 maart 2020) opnieuw bezorgd zou worden. Weer hetzelfde verhaal, en weer niet bij een servicepunt. Bij tracktrace stond dat ik het pakket op moet gaan halen bij het sorteercentrum in Roosendaal, maar, pas eerst volgende werkdag. Dat is in dit geval maandag, terwijl ik het pakket uiterlijk morgen (zaterdag) nodig heb. Ik heb hierbij naar de klantenservice van DHL gebeld, en ik kreeg te horen dat ik het niet vandaag nog op kon halen of het vandaag nog bij een servicepunt etc bezorgd kon worden, dit zonder dat ik nog een tracktrace code etc had doorgegeven, en dat zij geen enkele controle hebben over bezorgers etc.
Heb hiervoor altijd mijn pakketjes binnengekregen via PostNL, en nooit wat aan de hand. En als buren of ik niet thuis waren dan werdt het netjes bij een servicepunt afgeleverd. Nu DHL en alleen maar gedonder.

Als deze bezorger hierop wordt aangesproken en de volgende keer dit pakket gewoon bij een punt in de buurt of de buren brengt, in plaats van mij bijna 50km naar een sorteercentrum te laten komen. Daarnaast, geef duidelijkere tijden aan bij tracktrace. 8-18u is een ruime tijd, heb ik niets aan.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 14 maart 2020 om 12:27 geantwoord

Goedemiddag,

Wat vervelend om te horen dat u hierdoor uw pakket nog niet hebt kunnen ontvangen. Ik snap heel goed dat deze situatie voor u verre van wenselijk is.

Het lastige aan dit geval is dat de verzender van uw pakket deze zending via onze zakelijke tak heeft verzonden. Alle leveringen die verzonden worden via onze zakelijke tak worden op twee opvolgende dagen overdag aan de deur aangeboden. Deze mogen niet geleverd worden bij de buren of bij een particulier afhaalpunt. Alleen bij een zakelijk afhaalpunt waarvan de dichtstbijzijnde voor inderdaad in Roosendaal ligt.

De bezorger heeft hierin dus volledig volgens de regels gehandeld. Stem vooral af met deze verzender dat u uw pakketten liever particulier geleverd wilt hebben (waar wel bezorging bij buren of een lokaal service punt bij mogelijk is).

Vriendelijke groet,

Marlijn

Webcare DHL Parcel

Heeft op 14 maart 2020 om 15:16 geantwoord

Ik kan niet aangeven bij het bedrijf op wat voor manier zij verzenden.

Alle klachten die gemeld zijn door ariejan4728