Klacht: Pakket leeggestolen

op 18 april 2014 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren heb ik met de klantenservice gebeld, omdat mijn pakket nog steeds niet is aangekomen. Nadat bij de vestiging Etten-Leur navraag was gedaan bleek dat het pakket leeg/gestolen was.
De bezorger heeft ook niet veel moeite gedaan om het pakket te bezorgen, er was gewoon iemand thuis(achter in de tuin), maar voordat we bij de voordeur konden komen(binnen een minuut), reed de bezorger alweer de straat uit.
Via de site heb ik toen gekozen om het pakket bij de parcelshop te laten bezorgen, toen dit niet aankwam heb ik gebeld met de klantenservice. De eerste keer werd mij verteld dat het pakket bij de parcelshop was, maar dat de tracking niet goed was, maar toen ik bij de shop kwam, hadden deze niets ontvangen. De volgende keer werd mij verteld dat het pakket verschillende keren bij de parcelshop was aangeboden. De derde keer werd mij uiteindelijk verteld dat het pakket leeg was. Omdat mij allemaal verschillende dingen worden verteld weet ik eigenlijk niet meer wat ik moet geloven, de gang van zaken is op zijn minst vreemd te noemen. De verzender(een particulier uit Italie), geeft aan dat hij het pakket in goede staat heeft afgeleverd en dat dit verder niet zijn probleem is, hij heeft uiteindelijk zijn geld al binnen, en waarom zou hij moeite doen.
Vandaag een mail terug gekregen dat ze mij niet kunnen helpen, omdat ik geen klant ben.
Ik begrijp ook best wel dat de verzender de klacht in moet dienen, maar ze zouden op zijn minst eens kunnen kijken wat er allemaal fout gaat, uiteindelijk ben ik degene die mijn geld kwijt ben, dan komen ze er wel erg gemakkelijk vanaf met een mailtje dat ik niet geholpen kan worden.

Ik heb niet de illusie dat ik mijn geld terug ga zien, daarvoor schuift iedereen teveel de verantwoordelijkheid af, maar ik zou op zijn minst willen weten wat er gedaan wordt om zoiets in de toekomst te voorkomen. Als ik nu bij een webshop op internet zie dat het door de DPD wordt verzonden zoek ik waarschijnlijk wel een andere webshop, want ik wil graag dat mijn pakket gewoon zonder problemen bezorgt wordt.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 01 juni 2016 om 12:20 geantwoord

Beste Jeroen,

Allereerst vind ik het ontzettend vervelend dat je enige tijd geleden geen fijne ervaring met DPD hebt gehad. Ik hoop dat je tot een oplossing bent kunnen komen met je de verzender en dat zij met DPD Italië contact op hebben genomen.
Kan ik nog ooit iets voor je betekenen dan mag je ook via facebook of twitter met ons contact opnemen.

Groeten Kari

Alle klachten die gemeld zijn door jeroen89