Klacht: Pakket is terug gestuurd naar de afzender in Engeland.

Remon1986 op 21 februari 2013 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 18 maart 2013
Reactie van het bedrijf:

We hebben met behulp van de adresgegevens van de status klant de betreffende pakketten opgezocht, en helaas moeten constateren dat deze inderdaad niet naar behoren zijn afgeleverd. Na verder onderzoek bleek dat de pakketten nog niet geretourneerd waren aan de...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 21 februari 2013

Een klant van DHL heeft ervaren dat zijn twee pakketjes zonder enige melding zijn teruggestuurd naar de afzender in Engeland. Ondanks het verzoek om de pakketten bij een DHL-servicepunt af te leveren, ontving hij geen notificatie en vond hij het teleurstellend dat de bezorger niet bij een van zijn buren heeft geprobeerd af te leveren. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Mijn 2 pakketjes zijn terug gestuurd naar de afzender zonder enige melding. Omdat ik de niet vaak thuis ben en omdat ik mijn 2 pakketjes voor de 2e keer gemist had, heb ik er voor gekozen om mijn 2 pakketjes bij een dhl service af te laten leveren. Zelf vind ik het een beetje jammer dat de bezorger er niet voor gekozen heeft om de pakketjes bij 1 van mijn buren af te leveren(woon in een flat met +/- 70 bewoners).
Heb op de site van selekt vracht via een code kunnen regelen dat mijn 2 pakketjes bij het DHL service af geleverd zouden worden. Gaat hier om een sigaren winkel die 5 dagen per week open is van 9 tot 18 uur. Op de site van selekt vracht stond vermeld dat waarneer mijn pakketjes afgeleverd waren dat ik een email zou krijgen. Dit heb ik aan gevraagd op 15-02-2013. 21-02-2013 heb ik nog steeds niets gehoord van selekt vracht dus ben ik maar eens langs het dhl service punt gegaan om te kijken of mijn pakketjes toevallig al geleverd waren. Tot mijn verbazing was er nog niets geleverd. Toen ik thuis was gekomen ben ik op de selekt vracht site gaan kijken of de infocode die ik gebruikt had voor mijn pakketjes ergens anders af te laten leveren nog werkten.Op de site werd aan gegeven dat er geen pakketjes op deze code waren. Toen heb ik besloten om de service desk van selekt vracht te bellen of zij misschien wisten waar mijn pakketjes gebleven waren. De vrouw van de service desk wist na wat zoeken in het systeem dat selekt vracht 2x geprobeerd heeft mijn pakketjes af te leveren bij het DHL service(een winkel die 5 dagen per week open is)en dat ze deze hier niet af hebben kunnen leveren en dat mijn pakketjes terug zijn gestuurd naar Engeland. De verzendkosten van deze 2 pakketjes hebben me 27 pond gekost(dit is ongeveer 31 euro). Deze verzendkost moet in nu nog een keer betalen omdat selekt vracht mijn pakketjes niet bij 1 van hun service punten af kan leveren.

Gewenste Oplossing:

Graag zou ik de 2x verzendkosten terug vergoed krijgen van selekt vracht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb DHL een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

13 jaren geleden - Netjes een email gekregen van selektvracht. Helaas waarneer ik een email terug probeer te sturen krijg ik een bericht dat mijn mail niet afgeleverd kan worden. Heb nu een maar een mail geschreven naar [email protected].

Reactie van de melder van de klacht

13 jaren geleden - Ben vandaag gebeld door het DHL service punt dat er al een tijdje 2 pakketjes van me staan maar dat deze niet in de computer terug te vinden waren. Dus heeft de eigenaar van het DHL service punt mij opgezocht in het telefoon boek. Volgens selekt vracht waren mijn pakketjes terug gestuurd naar de verkoper.Ze waren dus gewoon me pakketjes kwijt. Gelukkig na een aantal weken toch me bestelling binnen gekregen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 maart 2013 om 11:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

We hebben met behulp van de adresgegevens van de status klant de betreffende pakketten opgezocht, en helaas moeten constateren dat deze inderdaad niet naar behoren zijn afgeleverd. Na verder onderzoek bleek dat de pakketten nog niet geretourneerd waren aan de afzender, en dat de geadresseerde deze alsnog in ontvangst heeft kunnen nemen. We hebben helaas moeten concluderen dat de communicatie vanuit Selektvracht hierbij in gebreke is gebleven. Uiteraard hebben we daarom onze excuses aangeboden voor het ongemak.

Selektvracht B.V. Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM