Klacht: Pakket in beslag genomen….en word onterecht vernietigd!

op 06 april 2013 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 25 maart een pakketje over laten komen uit argentinie met een superman kostuum er in. Dit pakketje is op 2 April aangekomen in Nederland, heb een 3S code gekregen op het pakket vervolgend verder te volgen. De afleverday werd tot 2x toe uitgesteld met als status: “pakket is onderweg”. Tot 6x toe gebeld met de klantenservice en Douane. Ik word continie heen en weer gestuurd tussen deze twee partijen! Iedereen zegt wat anders. Nu blijkt dat gisteren 4 april mijn pakketje in beslag is genomen door de douane i.v.m. de “inhoud”. Het gaat hier om één replica superman kostuum voor privegebruik! Het betreft geen “officieel “merk” dus geen sprake van een “namaak” -er bestaat niet eens een “originele” versie in de verkoop en is tevens nooit beschikbaar geweest. in 1978 is er een “Echt” kostuum geweest voor de film, gedragen door Christopher Reeve. Mijn kostuum is gemaakt door en voor liefhebbers/verzamelaars. Het betreft een replica en GEEN “Namaak” artikel! Ik kan met geen mogelijkheid dit duidelijk maken aan de douane.

Ik krijg een officieel schrijven van Post.nl met de mededeling dat het invoeren van een “superman” kostuum niet is toegestaan, en daarom onder ambtelijk toezicht word vernietigd! Het telefoon nummer van afdeling inklaringen word nooit opgenomen, en als je bezwaar wilt indienen moet je maar een klaagschrift bij de Rechter indien. Hoe wat of waar word NIET vermeld, mocht dit überhaupt effect hebben. Geen communicatie mogelijk om duidelijk te maken dat het een misverstand betreft

Ik wil graag zien dat het pakket "vrijgegeven" word en bezorgd word! Ik betaal netjes de inklaringskosten etc. Uiteraard geen probleem! De afzender verscheept al jaren replica kostuums over de gehele wereld zonder problemen!!!

Ik verwacht dat er serieus naar de onderhavige kwestie gekeken word door mensen die verstand van zaken hebben. Ik heb hier met deskundige over gesproken en nog NOOIT hebben ze van een dergelijk "probleem" gehoord wat betreft het verzenden van een "superman kostuum".

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over PostNL

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over PostNL nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door peggink