Klacht: Oxxio stuur nota’s dat klopt niet!!!

op 04 december 2018 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Goedemiddag. Since 24.05.2013 ben ik Oxxio klant. Instap ik met deze klantnummer (5929896). Jaar 2013 en 2014 zit ik vast op Oxxio energielevels. Bijna elke maand set ik mijn gas en stroom gegevens. Dus begrijp ik, hoe veel gebruik ik, ongeveer.
Nota’s dat krijg ik nu, staan met klantnummer (38294922-1). Wanneer mijn nummer was verandert en waarom, weet ik niet.

Probleem nummer een gebeurt door instap gegevens. Ik moet betalen ongeveer 300 euro. Maar mijn foto’s, met stroom en gas gegevens van 23.05.2013, help mij dit probleem te oplossen, snell en zonder incasso bureau.

Probleem nummer twee gebeurt door nota, met nummer (641075235) waar moet ik 1410.93 te betalen, maar geen info waarom. Alle mijn briefjes was zonder reactie. Maar bijna elke dag mensen uit Oxxio bellen, met vraag te betalen. Oxxio stuur deze probleem naar Das incasso Rotterdam. Via deze mensen ben ik PDF correctienota gekregen, daar ben ik zelf, fout gevonden. 27.03.2017. mijn stroom en gas meters was omgewisseld. Maar eind gegevens een van mijn meters, was klopt niet. Bijvoorbeld ik heb ( 338000) oxxio doen (438000).
Wanneer zeg ik, dat is te veel, krijg antwoord, dat moet ik betalen. Alleen via Das deze probleem was opgelost, omdat mensen zie zelfde fout. Dat alles kost voor mij veel stress en mij eigen tijd. Voor mij beter als wij heb kontakt via e-mail, vraag ik. Maar geen reactie. Alleen telefoon via incognito nummer. Maar dat was echt belangrijk voor mij.
Probleem nummer drie gebeurt door nota’s, met nummers (656887194) en (626887191). Nota (…7194) klopt niet door datum. Mijn gas en stroom meters was omgewisseld 27.03.2017. zo staan in Stedin document. Maar Oxxio zelf doen 12.05.2017. Nog een fout ben ik in Stedin document gevonden. Daar staan 114 B1, maar dat mijn buurman, mijn adress 114 B2! misschien fout door dit. Maar geen reactie uit Oxxio. Heb ik nota met nummer (609945877) dat verandert naar nota met nummer (656887192), dat heb ik. Nota met nummer (656887191) dat heb ik niet, maar moet te betalen.
664921877 en 661069698 Incassokosten slotsommatie ook klopt niet, omdat Oxxio antwoord niet, geen reactie. Maar wil via Das te oplossen. Op dit moment, moet ik 566.56 te betalen (ZX99Z0HD). Maar nota’s klopt niet. En niemand wil te helpen.
Als moet ik iets terug te betalen, moet ik zie klopt informatie in mijn nota’s en gegevens. Als vroeger elke jaar Oxxio 200-300 euro terug betalen, en wil nu alles terug. Ik moet begrijp waarom. Als dat fout van Oxxio, ik gaat graag betalen, maar niet gelijk, en niet omdat Oxxio wil dat, zonder juiste info.
In de eninde, krijg ik brief van Stedin, dat 13.12.2018 mijn gas en elekriciteit gaat stopt. Laatste drie maanden mijn familie was buitenland, medicine vraag. Nu, tot eind van January mag woon hier met mij. Maar nu niet meer, nu moet ik mijn huis verkopen en verhuizen. Omdat zonder gas en stroom, met drie jaar kind en vrouw , welke werk niet, wij kan niet leven.
P.S. since 02.11.2018 zit ik zonder werk, vandaag was mijn eerste werkdag, op nieuw plek. WWUitkering kom ook. Dus probleem met betaling, is tijdelijk.
Alstublieft, vraag ik jullie help mij, omdat mensen uit oxxio hoor mij niet.
Mihail Pavlenko

Als mensen uit Oxxio stopt process met Stedin! Als Oxxio nog een kier alles kijken, controleeren en stuur naar mij. Ik gelijk begin met betaling, als nodig.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 06 december 2018 om 16:59 geantwoord

Beste heermevrouw,

Graag wil ik u bedanken voor het indienen van uw klacht. Onlangs heb ik u vandaag 6-12-2018 ook geprobeerd te bellen om 14.06, maar helaas kreeg ik geen gehoor.

Het klopt inderdaad dat de klantnummer is veranderd. Dit komt doordat wij zijn veranderd zijn van systemen. Dit had verder geen invloed op betalingen of een openstaande nota van de klant. Dus daar hoeft u geen zorgen over te maken.

Betreft de nota's, graag zou ik u telefonisch hierover spreken. Dan kan ik u de nota's toelichten en eventueel regelen dat wij de slotsommatie kunnen tegengaan. Wanneer bent u bereikbaar en rond welk tijdstip?

Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Mihail