Klacht: Oxxio reageert nergens op

[email protected] op 18 maart 2024 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Oxxio reageert niet op onze aangetekende brieven, niet op onze emails, niet op telefoontjes. Er is een geschil over het betalen van een rekening, waarop Oxxio inhoudelijk niet ingaat. Van een bedrijf met een functie in de energievoorziening mag een geheel ander optreden worden verwacht als het gaat om de belangen van zijn klanten respectievelijk anderszins belanghebbenden.
Er is zoals gezegd enkele reactie geweest vanuit Oxxio, behalve het inschakelen van een incassobureau. Hierover hebben zij deze week gebeld met de mededeling dat de zaak nu bij een incasso bureau ligt. Overleg was niet mogelijk. Wij hebben de zaak inmiddels voorgelegd bij de Geschillencommissie, maar willen ook melding bij U maken. Dit gaat dan vooral over het totale gebrek aan overleg en communicatie vanuit Oxxio.
Vooropgesteld zij dat het uitblijven van enige reactie van Oxxio op het gestelde in de brieven naar mijn mening onbehoorlijk is. Het gaat hier om een zeer vervelende situatie die mede door toedoen van Oxxio is ontstaan. De weigering van Oxxio om zelfs maar te reageren op het voorstel tot overleg laat zien dat Oxxio geen begrip heeft voor de bijzondere aspecten van deze zaak en voor de persoonlijke dramatiek van de betrokkenen. Dat Oxxio de afgelopen tijd aanmaningen heeft gestuurd naar de overledene getuigt van weinig piëteit en laat ook zien dat Oxxio zich in het geheel niet in de zaak heeft verdiept. Buitengewoon hinderlijk is dat Oxxio niet alleen niet reageert op brieven maar ook telefonisch niet bereikbaar is c.q. verzuimt zijn toezegging na te komen terug te bellen. Ik constateer voorts dat Oxxio in het geheel niet is ingegaan om de door mij genoemde overwegingen en mijn voorstellen om te komen tot een oplossing.

Als Oxxio inhoudelijk in overleg met ons gaat over de rekening.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Oxxio

2 maanden geleden - Goedendag, ik begrijp dat dit een hele vervelende situatie is en dat er zo snel mogelijk een oplossing dient te komen. Begrijpelijk dat u de geschillencommissie heeft gecontacteerd en hopelijk wordt het nu zo spoedig mogelijk in orde gemaakt. Met vriendelijke groet, Marleen (Oxxio Crew Member)

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

2 maanden geleden - Het is jullie eigen keuze dat jullie het zover laten komen, en dat is dus precies het probleem. Mijn klacht gaat over de zeer slechte communicatie (met andere woorden: geen communicatie en geen overleg). En over het feit dat jullie ervoor kiezen om jarenlang genoegen te nemen met de schatting van meterstanden en er niet achteraan gaan om deze fysiek op te nemen, en dan heel bewust de erfgenamen met de ellende laten zitten.

Bericht van Oxxio

2 maanden geleden - Goedendag, heel veel sterkte gewenst in deze zware tijden. Vervelend dat de meterstanden jarenlang geschat zijn. Echter krijgt de klant bericht van ons om meterstanden door te geven voor de jaarnota, voor de aanpassing van de btw en energiebelasting door de overheid (altijd per 1 januari) en als de klant een LosVast contract heeft (elke 3 maanden). Verder is het de verantwoordelijkheid van de klant om dit ook werkelijk te doen. Ik hoop dat u zo snel mogelijk een correctie krijgt op de eindnota en dat het netjes wordt afgehandeld voor u. Met vriendelijke groet, Marleen (Oxxio Crew Member)

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 19 april 2024 om 14:46 geantwoord

Geachte mevrouw Appel,
Wij willen u informeren dat uw klacht is gesloten. Mocht u toch nog vragen of onduidelijkheden hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hartelijke groet,

Naomi
Oxxio Crew Member

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]