Klacht: Overstapservice FC Knudde bij Oxxio

op 28 juni 2019 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik heb Tv en Internet van Oxxio aangevraagd met overstapservice. De overstap en activatie was op 4 april 2019 ( om 23:00 uur ’s avonds is beide Tv en Internet van Oxxio op 4 april 2019 actief geworden. Internet deed het die dag al eerder.Er is die dag telefonisch contact geweest met Oxxio storingen.En de volgende dag 5 april 2019 is er gebeld door Oxxio met de vraag of Tv en Internet het nu wel deden waarop positief is gereageerd geworden.) Omdat KPN de overstapservice van Oxxio niet erkend en of accepteert ontstaan er problemen ( veroorzaakt door KPN), ook met de facturen. De service medewerker van Oxxio zou met KPN regelen dat de overstapdatum van 4 april 2019 geaccepteerd zou worden. Dit is niet gebeurt!! Zonder verdere tekst en of uitleg laat staan een schriftelijk bericht van Oxxio heeft men eigenhandig de activatiedatum naar een later tijdstip gezet namelijk 10 april 2019. En nu ik dus dreigbrieven van KPN krijg met incassoverzoeken, laat Oxxio me in de kou staan en geeft te kennen dat het mijn probleem is en dat ik de verkeerd gefactureerde nota maar gewoonweg van KPN moet betalen. Ik vind dit niet correct en dit is ook niet wat afgesproken is geworden met de service medewerker van Oxxio. Bij Oxxio is een bevestiging van KPN binnengekomen dat 4 april 2019 mijn abonnement beeindigd zou worden en dat de overstap geaccepteerd was geworden ( coondesk bericht? Interne berichtgeving tussen internetafdelingen van KPN en Oxxio) Ook op een klacht aan KPN d.d. 18 maart 2019 is nimmer een schriftelijke reactie gekomen zoals gesteld in de klacht.

Aangezien ik gebruik heb gemaakt van een overstapservice verwacht ik als eerst van beide KPN en Oxxio een excuus brief voor alle ellende welke zij mij hebben bezorgd!! En ten 2de dat er van allebei zowel dus van KPN als van Oxxio nieuwe facturen komen met de correcte overeengekomen met mij datum van 4 april 2019 en waar ik akkoord voor heb gegeven. Ik heb nog schriftelijk nog mondeling of telefonisch een akkoord gegeven voor een andere datum dan 4 april 2019. Ik heb zwart op wit een bevestiging dat mijn definitieve activatie datum 4 april 2019 is conform overeengekomen akkoord van Oxxio. En gezien de emotionele schade een compensatie, daar ik nu nog alles heb moeten regelen en daarbij waarschijnlijk betaald heb voor iets waar ik geen gebruik van gemaakt heb vanwege het hoogwaardige onnodige haantjes gedrag van 2 maatschappijen!!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 04 juli 2019 om 09:57 geantwoord

Beste,

Bedankt voor het indienen van uw klacht. Ik begrijp dat er hier het een en ander mis is gegaan en daar geef ik u graag meer duidelijkheid over. Om deze reden heb ik contact opgenomen met onze afdeling Oxxio Telecom. Zodra ik een terugkoppeling heb hoort u van mij via deze klacht.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te informeren.

Joey, Oxxio Webcare

Bericht van Oxxio

1 maand geleden - Beste,Allereerst excuses voor het ongemak!Om de zaken even toe te lichten hieronder stapsgewijs hoe we de zaken voor je hebben geregeld: Wij hebben telefonisch met je afgesproken om te gaan leveren per 4 april en de overstap met KPN voor je te regelen. Vervolgens hebben we dit ook aangegeven aan KPN en zij hebben dit geaccepteerd.Vanwege een technisch probleem konden wij niet direct Televisiesignaal bij je leveren zoals afgesproken, per 4 april. Met KPN hebben we geregeld dat zij de diensten nog niet zouden beëindigen, zodat je natuurlijk niet zonder Internet TV kwam te zitten.Uiteindelijk werkten al onze diensten op 9 april, en zijn wij gaan factureren per 10 april. We hebben toen KPN het seintje gegeven dat zij de diensten mochten beëindigen. KPN heeft dus ook tot 10 april hun diensten geleverd. En zij factureren tot en met die datum.Volgens onze gegevens heb je geen dubbele kosten in rekening gekregen. Mocht KPN de gehele maand april in rekening hebben gebracht, kun je contact met KPN opnemen, zodat zij de kosten die zij gefactureerd hebben na 10 april, kunnen en moeten crediteren.In plaats van de overstap op 4 april, is dit dus 9 april geworden vanwege een technisch probleem. Het heeft dus geen dubbele kosten opgeleverd en je hebt ook geen dienstonderbreking gehad.Mocht er in bovenstaande opsomming desondanks iets staan wat niet correct is, horen we dit alsnog graag van je.Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet, Joey, Oxxio Webcare

Bericht van Oxxio

1 maand geleden - Beste,Afgelopen vrijdag hebben wij u geprobeerd te bereiken. Er werd helaas niet opgenomen. Wij nemen zo snel mogelijk nog eens telefonisch contact met u op. Bent u op specifieke tijden bereikbaar? Dan horen wij dit graag.Met vriendelijke groet, Joey, Oxxio Webcare

Heeft op 09 juli 2019 om 22:56 geantwoord

Geachte Oxxio,

Gezien het gehele gebeuren graag alleen schriftelijk contact, u heeft een email adres. En gebeld is er niet ( geen vermeldingen van een beller op vrijdag) en er is geen berichtgeving achter gelaten op de voice mail.

Mw. A. Boon

Bericht van Oxxio

1 maand geleden - Beste,Bedankt voor uw reactie. Mijn collega van Oxxio Telecom zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Mocht u hier nog vragen over hebben dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met Oxxio Telecom.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te informeren.Met vriendelijke groet, Joey, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Boon1967