Klacht: Onterecht verhogen van tarieven bij jaarcontract

RoesRob op 13 januari 2023 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De klacht staat op opgelost, maar is helemaal niet opgelost!!!!
Nergens zijn wij akkoord gegaan met de verhoogde tarieven die tijdens de looptijd zijn gewijzigd. Er is geen sprake geweest van wederzijdse toestemming. En wij zijn er niet over geïnformeerd.
Ik vind het schandalig hoe nu met de klanten van Oxxio wordt omgegaan.
Er is sprake van contractbreuk zonder vooraf informeren en toestemming vanuit de kant van de klant.
Ik wil dus graag dat het alsnog wordt opgelost, door het terug draaien van het in rekening brengen van de onterecht verhoogde tarieven tijdens het jaarcontract.

Goedendag,

Onterecht zijn halverwege het jaarcontract de tarieven verhoogd. Ons contract loopt tot 23 januari 2023 en willen dan ook dat de tarieven die een jaar geleden zijn vastgesteld behouden blijven voor de laatste maanden in 2022. En er dus een berekening/verrekening komt.
Deze klacht is eerder ingediend door andere klanten waarbij Oxxio heeft erkend dat ze hierin een fout hebben gemaakt.
Met vriendelijke groet

Gewenste Oplossing:

Verrekening van de maanden waarin onterecht een verhoogd tarief dan afgesproken is

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 16 januari 2023 om 13:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Allereerst bedankt voor uw bericht. Ik kan me goed voorstellen dat u hier duidelijkheid over wilt.

Volgens de algemene voorwaarden mogen wij het LosVast contract wijzigen en doorvoeren. Heeft u als klant vóór 2 januari 2022 een vast contract afgesloten en bent u dit jaar voor het eerst uit het vaste contract gelopen, dan horen de LosVast/variabele tarieven die op dat moment gecommuniceerd zijn in het 1e LosVast jaar gelijk te blijven. In uw geval heeft u vóór 2 januari 2022, meerdere LosVast contracten gehad, waardoor wij volgens de algemene voorwaarden hebben gehandeld.

Mocht u hier nog vragen over hebben, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Hartelijke groet,
Mitchel, One Crew Member

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemiddag, In het de laatste tariefcommunicatie e-mail, vind u de de algemene voorwaarden zoals ook op onze website www.oxxio.nl. In Artikel 19 vind u hier meer informatie over. Hartelijke groet, Mitchel, Oxxio Crew Member

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemiddag, Ik zie dat U het hier niet mee eens bent. Helaas zie ik dat u het niet eens bent met het antwoord, toch is dit helaas het antwoord wat we je kunnen geven. Ik had je graag een ander antwoord gegeven maar dat kan ik helaas niet doen. Toen u het vaste contract had aangemeld was je akkoord gegaan met de voorwaarden en hierin staat dat wij het vaste contract verlengen tegen een variabel contract voor onbepaalde tijd als dit contract afloopt. Dit hebben wij daarom ook gedaan om u in ieder geval te voorzien van stroom en gas. Omdat u al een losvast contract hebt gehad die al een jaar geldig was geweest hebben wij de contracten aan de hand van de voorwaarden verhoogd. Zijn er met betrekking tot het contract verder nog vragen waarmee we u verder kunnen helpen of is dit tot zover duidelijk voor u?

Alle klachten die gemeld zijn door RoesRob