Klacht: Na 8 maanden nog steeds geen tegemoetkoming vanuit het noodfonds energie door verstrekken foutieve gegevens door Oxxio

Jvb83 op 01 november 2023 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Begin maart heb ik een aanvraag gedaan bij het noodfonds energie.
Op dat moment stond mijn advies termijn bedrag op 380,-. Net na het doorgeven van deze gegevens aan het noodfonds is mijn termijnbedrag aangepast naar 949,-.
Toen ik terugkoppeling vanuit het noodfonds kreeg was door oxxio aangegeven dat mijn advies 150,- was en dat ik dus goed zat qua termijn bedrag.

Op dat moment heb ik een verzoek gedaan tot hertoetsing en ben ik heel lang bezig geweest om vanuit oxxio bevestiging te krijgen dat mijn advies op dat moment inderdaad 949,- was. Half april heb ik dit per mail bevestigd gekregen.

Ik heb een ruim half jaar moeten wachten en tussentijds zeker 10 keer gemaild met het noodfonds. Nu heb ik in september de uitslag gehad en weer is er door oxxio doorgegeven dat mijn termijnadvies voor die periode geen 949 ook geen 380 maar 150,-was.
Ik loop hier een flink bedrag aan tegemoetkoming in mis terwijl ik wel een bedrag van 1700,- bij heb moeten betalen waar deels nog een regeling over loopt.

Het noodfonds geeft aan niets te kunnen doen en dat ik contact op moet nemen met oxxio om dit recht te laten trekken. Oxxio heeft een contactpersoon bij het noodfonds en gegevens moeten rechtstreeks vanuit Oxxio doorgezet worden naar het noodfonds.

Inmiddels heb ik deze vraag alweer 4 keer weggelegd bij Oxxio en ik kom geen steek verder.
Na de gehele situatie uitgelegd te hebben kreeg ik als reactie dat mijn termijn bedrag destijds 380 euro was en dat ik dit door mocht geven aan het noodfonds.
Dat was a mijn vraag niet want in april is al bevestigd dat dit bedrag 949,- was. En b ik had net haarfijn uitgelegd dat ik zelf geen gegevens mag verstrekken aan het noodfonds. Een gesprek wordt vervolgens afgesloten waardoor je het hele verhaal weer opnieuw kan gaan doen.
Dit toch nog 2 maal gedaan. Gesprek werd onbehandeld afgesloten. Tweede poging nu na 2 werken nog geen reactie. Contactformulier ingevuld en ook hier komt geen reactie op.

Gewenste Oplossing:

Oxxio dient contact op te nemen met het noodfonds energie en aan hun te bevestigen dat mijn advies termijn bedrag van Q1 2023 destijds 949,- bedroeg.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Oxxio

7 maanden geleden - Goedendag, Het is jammer om te horen dat u niet tevreden bent met onze service. Wij doen ons best als Oxxio om goede service te verlenen. Echter is u termijnbedrag nooit 949 euro geweest. Ook zie ik geen communicatie in april waar wij dit advies termijnbedrag zouden gecommuniceerd hebben. Omdat u moet bijbetalen op de jaarnota van juni is het advies termijnbedrag toen veranderd naar 212 euro. Ook zie ik dat u in maart 2023 al 116.64 euro heeft ontvangen van het noodfonds voor Q1 2023. Door dat u termijnbedrag nooit 949 euro is geweest kunnen we dit natuurlijk niet bevestigen aan het noodfonds. Hopelijk heb ik u hier mee geholpen. Als u nog vragen heeft dan horen we het graag. Met vriendelijke groet, Elias Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht Jvb83

7 maanden geleden - En weer een bericht waar ik helemaal niets mee kan. Wat heeft een termijn advies na afronding van het jaar met heel deze situatie te maken? Deze keer word ik ook nog eens voor leugenaar uitgemaakt. Ik heb hier 3 bewijzen van het feit dat dit advies termijnbedrag wel degelijk een aantal dagen na mijn aanvraag vanuit jullie verhoogd is naar 949,-: -Een screenshot vanuit de app van 6 april -een screenshot waarin een medewerker dit op 6 april bevestigd. - een officiële mail van 12 april omdat het noodfonds niet voldoende had aan een screenshot vanuit de chat. Het klopt inderdaad dat ik een minimale vergoeding heb gehad vanuit het noodfonds. Op het moment van aanvraag was mijn advies termijn 380 euro. Na controle hebben jullie echter aangegeven dat mijn advies 150,- was( en dat ik dus Maw goed zou zitten qua termijn, best bijzonder in dan een eindafrekening van 1700 euro te ontvangen) Een dag na bevestiging vanuit het noodfonds stond dit termijn bedrag op 949.- “dit omdat de eindafrekening naderde” kreeg ik nog als mededeling via de chat. Op dat moment heb ik een hertoetsing aangevraagd. Ik heb dik 6 maanden moeten wachten op een uitslag en toen deze volgde bleek weer dan vanuit jullie geen 949,- ook geen 380,- maar een bedrag van 150,- was doorgegeven.

Bericht van Oxxio

7 maanden geleden - Goedendag, Ik versta u frustratie. Als het termijnbedrag te laag is voor het werkelijk verbruik dan stijgt elke maand het advies termijnbedrag. Met dat u 1723.39 euro heeft moeten bijbetalen in juni kan het advies termijnbedrag in april of mei inderdaad rond de 1000 euro geweest zijn. Dit is om het tot dan te weinig betaalde bedrag in te halen. Dat is geen advies voor een constant termijnbedrag en ook niet leidend voor een heel jaar. Ik noem u helemaal geen leugenaar. Mijn excuses als u dat zo begrepen heeft. Als u nog vragen heeft dan horen we het graag. Met vriendelijke groet, Elias Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht Jvb83

7 maanden geleden - Met de enige vraag die ik al maanden heb wordt niets gedaan. Kunnen jullie de juiste gegevens verstrekken aan het noodfonds????? Enkele dagen nadat ik mijn aanvraag heb gedaan is dit bedrag aangepast. Even heel simpel gezegd. Als ik mijn aanvraag een week later had gedaan dan had ik een hele hoop extra tegemoetkoming ontvangen. Het punt wat ik aanhaal over het vanuit jullie per mail aan mij bevestigde termijnbedrag van 949,- in april wordt voor het gemak genegeerd. Ik heb dit 3 x zwart op wit staan. Het enige probleem is dat het noodfonds deze gegevens vanuit jullie moet krijgen. Bij mijn eerste aanvraag is het door mij doorgeven advies bedrag van 380,- door jullie al verkeerd doorgegeven, dit was volgens jullie op dat moment namelijk 150,-. Bij de hertoetsing hebben jullie wederom een bedrag van 150,- doorgegeven. Ik blijf maar herhalen en herhalen en ik word steeds afgescheept met standaard berichtjes. Ik zou het op prijs stellen als ik in contact kan komen met iemand aan wie ik per mail de vanuit jullie ontvangen bevestigingen kan sturen en die bevoegd is contact te leggen met het noodfonds.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Jvb83

7 maanden geleden - Vanmorgen via de chat een bericht gehad nav mijn bericht wat ik voor de zoveelste maal ruim 2 weken geleden heb geplaatst. Weer een ander antwoord!!! In dit bericht stelde ik de vraag voor eens en voor altijd goed geholpen te worden nadat ik in een voorgaand gesprek de mededeling heb gehad dat mijn advies termijnbedrag destijds 380,- bedroeg en dat ik dit door mocht geven aan het noodfonds. Dit terwijl ik op dat moment nadrukkelijk had aangegeven in april reeds bevestiging gehad te hebben dat dit bedrag 949,- was en dat het noodfonds geen genoegen neemt met het door mij doorgegeven van gegevens. Zij melden namelijk dat Oxxio een contactpersoon heeft bij het noodfonds en dat die gegevens direct naar hen doorgezet moeten worden. Op dit moment heeft het noodfonds vanuit Oxxio een bedrag van 150,- doorgekregen. Mijn antwoord van vandaag: Goedemorgen! Melissa van Oxxio hier. Ik kan me goed voorstellen dat je heel graag wilt weten waar je aan toe bent. Goed dat je contact opneemt! Ik heb je eerdere berichten doorgelezen en in het systeem gekeken, maar je hebt echter nooit een termijnbedrag van 949 euro gehad. Wel kan dit een advies geweest zijn gezien het bedrag dat je bij hebt moeten betalen op je jaarnota. De gegevens die het noodfonds van ons heeft ontvangen zijn dus de juiste gegevens. Heb je verder nog vragen voor mij of ben je naar tevredenheid geholpen Weer een bericht waarin iemand zichzelf tegenspreekt omdat ze zeer waarschijnlijk niet op de hoogte zijn van wat het noodfonds überhaupt inhoudt. Het noodfonds vraagt namelijk juist om het ADVIES termijn bedrag en betalen het deel van dit termijn bedrag wat boven de 10% van je maandinkomen ligt. Als voor alle aanvragen bij het noodfonds van Oxxio klanten hier het termijnbedrag wat klanten daadwerkelijk per maand betalen wordt doorgegeven dan valt er weinig uit te keren door het noodfonds. Ik word ongelooflijk moe van dit hele verhaal. Mijn reactie op het vandaag ontvangen antwoord wordt uiteraard weer genegeerd. Zo ook het verzoek wat ik meerdere malen heb gedaan om met iemand in contact te komen die kennis heeft van zaken. Ik neem aan dat er toch binnen Oxxio een afdeling moet zijn die zich buigt over deze zaken gezien het noodfonds aangeeft dat Oxxio een contactpersoon heeft via wie zij gegevens door kunnen spelen?

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 19 april 2024 om 14:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw van Belois,
Wij willen u informeren dat uw klacht is gesloten. Mocht u toch nog vragen of onduidelijkheden hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hartelijke groet,

Naomi
Oxxio Crew Member

Alle klachten die gemeld zijn door Jvb83