Klacht: mijn contract wordt zonder reden beëindigd, en nu moet ik een boete betalen

Gerardus74 op 15 mei 2023 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik heb mijn aangemeld als nieuwe klant begin mei, op 4 mei ben ik gaan bellen. Ze waren mij kwijt in het systeem. Vervolgens krijg ik 6 mails met contractbevestigingen.
Op 10 mei krijg ik een eindnota. Ik ben hierover gaan bellen, maar ik was niet meer bekend in hun systeem. 2 medewerkers gesproken, die konden mij niet helpen.

10 mei heb ik nog een keer geprobeerd om mijn aan te melden, dit ging ook niet goed. fout melding via de website van Oxxio. Ik heb meteen gebeld om het contract te annuleren. Op 12 mei krijg ik 2 mails met daarin een boete van 50 euro. Nu moet ik dus 100 euro ( 2 x boete ) betalen. In principe moet Oxxio mij geld betalen, voor de tijd. Ik moest een nieuwe leverancier zoeken.

Dat Oxxio de boetes laat vervallen en mij met rust laat.

En mij een vergoeding gaat betalen, ( 200 euro )

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 16 juni 2023 om 12:43 geantwoord

Goedemorgen,

Allereerst excuses voor de latere reactie. Ik heb dit voor u nagekeken en ik zie dat mijn collega een verzoek heeft ingediend om de incassokosten tegen te boeken. Hierbij is er over de boetes een uitstel gegeven tot 11 augustus 2023 zodat dit verzoek behandeld kan worden zonder dat u herinneringen of aanmaningen ontvangt. Dit verzoek word met ongeveer 4 tot 7 weken behandeld. het verzoek is op 12-5-2023 ingediend dus ik verzoek u graag deze periode nog heel even af te wachten. Met betrekking tot de een vergoeding van 200 euro is verder geen mogelijkheid. Wij kunnen voor nu alleen de boetes tegenboeken en zorgen dat deze uit het systeem worden gehaald. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groeten,
Mike, Oxxio Klantenservice Medewerker

Gerardus74

Heeft op 17 juli 2023 om 15:14 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is nog geen oplossing na 3 maanden

Bericht van Oxxio

9 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie. Ik snap goed dat u deze boetes tegen geboekt wil hebben. Ik heb de situatie gelijk nagekeken en ik zie dat de boetes inderdaad nog in het systeem staan. Ik heb daarom per direct een nieuw verzoek ingediend die deze week word opgepakt. Ik verzoek u graag deze week nog heel even af te wachten tot wij dit verzoek hebben kunnen oppakken. Mocht dit vrijdag nog niet verwerkt zijn dan verzoek ik u graag weer een bericht te sturen in deze klacht. Zijn er hierbij verder nog vragen of heb ik u hiermee voldoende kunnen informeren? Met vriendelijke groeten, Mike Oxxio Klantenservice Medewerker

Reactie van de melder van de klacht Gerardus74

8 maanden geleden - Hoi Mike, Ik heb nog steeds niks ontvangen afgelopen vrijdag. Weet je al wat meer? G.Huner

Bericht van Oxxio

8 maanden geleden - Goedemiddag, Ik snap goed dat u de boetes uit het systeem wilt hebben. Hierbij zal ik op een andere wijze proberen om de boetes uit het systeem te halen. Hierbij zal ik een intern verzoek indienen om de boetes uit het systeem te halen. Ons interne team zal dit dan verder oppakken en nakijken waarom de boetes niet uit het systeem willen. Nadat dit verzoek met ongeveer 4/6 weken aan ons word teruggekoppeld zal er weer contact met u worden opgenomen om aan te geven of deze uit het systeem zijn gehaald. Ik zou u nog 1 maal willen verzoeken om deze periode af te wachten. Zijn er hierbij verder nog vragen of heb ik je hiermee tot zover voldoende kunnen informeren? Met vriendelijke groeten, Mike Oxxio Klantenservice Medewerker

Reactie van de melder van de klacht Gerardus74

8 maanden geleden - Bedankt voor je reactie Mike, Ik zag vanmorgen dat er toch een boete van mijn rekening is ingehouden. Daarmee is voor mij duidelijk dat jullie, de boetes niet zullen verwijderen en dat er toch een rechtzaak moet komen, omdat jullie mijn contract hebben beeindigd.

Bericht van Oxxio

7 maanden geleden - Goedendag, Ik kan me goed voorstellen dat u wilt weten hoe het ervoor staat. Het verzoek om de boetes te laten kwijtschelden is doorgezet naar de afdeling die hierover gaat en dit word zo spoedig mogelijk opgepakt. Zodra dit word verwerkt word u hiervan op de hoogte gesteld. Het is helaas dus nog even een kwestie van afwachten. We willen u in ieder geval hartelijk bedanken voor u geduld tot nu toe en we hopen op een snelle oplossing. Met vriendelijk groet, Indy, Oxxio Crew Guide

Alle klachten die gemeld zijn door Gerardus74