Klacht: Meterstanden

Elcaballero op 27 augustus 2024 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanaf 1 maart 2024 een nieuw huis gekocht en een contract bij Oxxio aangegaan.
Op 7 maart gebeld om te checken of zij dezelfde beginstanden hebben doorgekregen als ik op de overdrachtsformulier.
Helaas er was geen SOV, dus moest ik op verzoek van Oxxio foto’s nemen ingeval dat dit niet helemaal goed ging volgens Oxxio.
Nu 6 maanden later, 3 klachten en meerder contacten met Oxxio en 1 klacht bij Stedin die verwijst naar Oxxio en Oxxio die verwijst naar Stedin.
Staan mijn meter standen nog steeds op nul. Het huis is gekocht op 1 maart 2024, de nieuwe meters zijn geplaatst op 23.05.2023 en 070Vastgoed heeft dus gratis stroom en gas gekregen die ik nu moet gaan betalen. Helaas kan contact persoon van 070Vastgoed ook niet meer helpen.

Dus ik zou graag willen dat iemand deze impasse doorbreekt en de notaris overdrachtsformulier met de beginstanden hanteerd en onderling maar de discussie gaat voeren. Als klant wordt ik er nu tussengezet en kan ik het oplossen, lijkt mij niet de juiste procedure.

Gewenste Oplossing:

Als Stedin en Oxxio de begin meter standen van gas en elektra overnemen van het overdrachtsformulier op 1 maart.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

6 maanden geleden - Goedemorgen, Als allereerst onze oprechte excuses dat u problemen ondervindt met het registreren van de beginstanden van uw woning. Als ik huidig uw gegevens voor me neem zie ik dat er inderdaad jammer genoeg het een en ander misloopt met de meterstanden deze staan allemaal op 0 geregistreerd, we zien ook dat de meters slim zijn en als er mandaat is afgelegd hebben wij ook toestemming om de slimme meter uit te lezen echter lukt dit nogsteeds niet. Als uw meterkast vervangen is op 23.05.2023 en op het huidige moment nogsteeds op 0 staat dan stel ik voor om samen met u een belafspraak in te plannen op een tijd en datum die u schikt, Hier zal ik u benaderen over een potentiele datum en tijd voor een meterwisseling en zal na ons gesprek ook de Netbeheerder Stedin voor benaderen om waar nodig een nieuwe meterplaatsing te realiseren gezien dat Stedin de meterkasten zelf beheren en Oxxio de belevering zal ik dit in uw naam moeten aanvragen om op te starten. Hopelijk heb ik u hier mee geholpen, Als u nog vragen heeft dan horen we dit natuurlijk graag Met vriendelijke groet, Devin Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht Elcaballero

6 maanden geleden - Beste Devin, Op 23.05.2023 was dit niet mijn woning maar van 070Vastgoed en deze groep heeft een nieuwe meter aangevraagd. Deze is door Stedin geplaatst. Ik ben sinds 01.03.2024 eigenaar geworden en heb het overdrachtsformulier met de beginstanden. De 2 meters geven gewoon standen weer alleen kunnen jullie die blijkbaar niet lezen. Blijft toch vreemd omdat de Oxxio app wel het verbruik leest..... en sinds april wel gewoon het voorschot bedrag incasseerd. En iedere maand een mail stuurt dat het termijn bedrag verhoogd moet worden. Maar tegelijkertijd zeg jij nu dat het uitlezen nog steeds niet lukt. Op 7 maart lukte dit ook al niet en is door jullie een verzoek gedaan om de SOV te starten bij Stedin en op advies van John moest ik foto's maken omdat het nogweleens verkeerd loopt. En nu 27 augustus lukt het nog steeds niet? Als de meters niet functioneren dan moet Stedin die zeker verwisselen maar ik denk niet dat dit mijn taak is.... Groet,

Reactie van de melder van de klacht Elcaballero

6 maanden geleden - Er is geen afhandeling, een constatering dat het nog steeds niet werkt vanaf 7 maart.....

Bericht van Oxxio

6 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie. Goed om te horen dat de meters zelf het gelukkig wel doen, Toch vreemd dat het vanuit ons alsnog niet mogelijk is om de meters op afstand uit te lezen, Voor het actueel registreren van de meterstanden via de slimme meter en het verbruik op de oxxio app zou ik u willen verzoeken het mandaat voor het uitlezen van de slimme meter op afstand opnieuw af te leggen via onze Oxxio app dit kan bij uw Instellingen vervolgens drukt u op Privacy en daarna op Uitlezen slimme meter Toestemming geven, als deze al op akkoord staat zou u dan graag deze aan en uit kunnen zetten. Dit omdat als ik de waarde's in de app bekijk die u bedoeldt zie ik dat dit geschatte waarde's zijn als wij de meterstanden niet kunnen uitlezen zal de Oxxio app een geschatte waarde hanteren het is belangrijk dat we hier de actuele verbruikstanden op gaan registreren. Als de meters niet functioneren is dit inderdaad een onderdeel van de taken die Stedin oppakt, laten we hopen dat een nieuw mandaat afleggen het gewenste effect heeft gezien dat de meterkasten niet heel lang vervangen zijn. Met betrekking tot de beginstanden deze waardes ontbreken hierbij, ik heb de uitvraag gedaan om onze beginstanden te baseren op het overdrachtformulier van 1 maart echter krijg ik deze via ons contactformulier niet vergaard het enige wat ik huidig kan vergaren zijn de EAN-Code bewijzen en de foto's van de meterstanden die door u gemaakt zijn. Zou u het overdrachtsformulier via het contactformulier kunnen verzenden voor de registratie van de beginstanden hierna zal ik een nieuw intern verzoek hiervoor openen. Hopelijk heb ik u hier mee geholpen, Als u nog vragen heeft dan horen we dit natuurlijk graag Met vriendelijke groet, Devin Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht Elcaballero

6 maanden geleden - In de app is de slimme meter uitlezen uit en weer aangezet, blijft toch vreemd via contract toestemming gegeven net als de machtiging tot voorschot afschrijving en per 1 maart via de Oxxio app. Maar bij deze. Nee, het overdrachtsformulier hebben jullie nu 3x ontvangen; 2x via contactformulier en 1x via een klacht. Dus hoe vaak willen jullie dit ontvangen? En waarom geven jullie advies om foto's te maken voor het geval dat het fout gaat, om ze vervolgens niet te accepteren als het fout gaat. Het interne verzoek zal dan voor de 5de keer gedaan worden!

Bericht van Oxxio

6 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt hiervoor, ik zie dat de mandaten opnieuw zijn afgelegd in de systemen ik zal de komende paar dagen dit goed in de gaten houden om te kijken of de meterstanden hiermee nu wel correct geregistreerd worden zodat er optimaal gebruik gemaakt kan worden van onze periodieke uitlezing van de slimme meter. Met betrekking tot het overdrachtformulier heb ik nogmaals alle correspondentie nagelopen en krijg ik deze helaas niet gevonden de bestanden die ik hier weerzie zijn de gemaakte foto's zichtbaar met de datum van 7 maart de startdatum van het contract. Door een reset bij Stedin staan de beginstanden nu op 0 op 07-03-2024 is de foto datum opgegeven van de daadwerkelijke standen deze zijn bij ons intern goedgekeurd dit zullen wij via Stedin nog moeten nalopen omdat wij onze meterstanden Direct ontvangen vanuit Stedin zou het niet mogelijk zijn om eerst deze waarde bij ons te registreren en daarna bij Stedin eerst moet dit goed bij Stedin aankomen. Met betrekking tot de interne verzoeken kan ik me goed voorstellen dat u na deze periode duidelijkheid en actie wilt. Dit interne verzoek dat ik zal openen zal wellicht via Stedin moeten lopen gezien dat het mandaat afleggen ook goed is gelukt, is het belangrijk de slimme meter eerst een paar dagen tijd te geven om hopelijk te activeren binnen de gegevens van Stedin en daaraansluitend dan Oxxio, als ik nu via de Oxxio App kijk zie ik dat de standen wel actueel zijn excuses van mijn voorgaande bericht dat deze geschat waren deze meterstanden van het verbruik zijn wel degelijk direct uitgelezen door de slimme meter, nu is het nog belangrijk dat dit intern ook zo terecht komt, zo niet weet ik gelukkig ook welke vervolgstappen er gemaakt moeten worden. Bedankt voor uw geduld in deze onvoorzienelijke periode. Hopelijk heb ik u hier mee geholpen, Als u nog vragen heeft dan horen we dit natuurlijk graag Met vriendelijke groet, Devin Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht Elcaballero

6 maanden geleden - Dus de cirkel is weer rond, dit is dus precies wat ik bedoel. In de klacht naar jullie, zijn alle documenten toegevoegd maar volgens jou niet vindbaar. En nu ligt het weer aan Stedin, maar zoals in het bijgevoegde document kan Stedin dit niet op mijn verzoek aanpassen dat moeten jullie. Dit alles was allemaal al bekend in April - we zitten nu bijna in September..... Graag met zeer veel spoed dit nu in orde maken, wij zijn het goed zat aan het worden en denken er over om juridische stappen te gaan zetten Bericht van stedin: 02-07-2024 21:26 - Dit bedrijf werkt met andere bedrijven om deze chat te beheren. Tik voor meer informatie. 02-07-2024 21:34 - Working Mom!: Beste, Op 7 maart 2024 heeft u onze meters gereset omdat de SOV niet door kwam bij onze leverancier. Met deze leverancier hebben wij een contract per 1 maart 2024. Op 1 maart 2024 zijn wij eigenaar geworden van de Thomsonlaan Den Haag. De meters zijn bevestigd door Stedin maar helaas wil u niet de meterstanden terug zetten naar de stand van 7 maart 2024 maar blijven zij op 0 staan. Dit betekent dat wij vanaf 23 mei 2023 de rekening betalen van 070 vastgoed Den Haag, de vorige eigenaar. Dit kan niet de bedoeling zijn, lijkt mij. Mijn leverancier Oxxio lukt niet om dit met jullie recht te zetten. Wij hebben het inspectie formulier van 1 maart 2024, foto's van 7 maart 2024 opgestuurd, maar tot op heden blijven de meters vanaf 0 bij ons als beginstand. Wij verzoeken u dringend om onze beginstand over te nemen , zoals meerdere keren verzocht door Ooxio, 070Vastgoed en ons. Wij horen graag van u. Met vriendelijke groeten 02-07-2024 21:34 - Stedin: Hoi! Welkom bij Stedin, We gaan op zoek naar een medewerker, wil je in de tussentijd je naam, postcode huisnummer en uiteraard je vraag al doorgeven? Dan gaan we gelijk voor je aan de slag 02-07-2024 21:35 - Working Mom!: Beste, Op 7 maart 2024 heeft u onze meters gereset omdat de SOV niet door kwam bij onze leverancier. Met deze leverancier hebben wij een contract per 1 maart 2024. Op 1 maart 2024 zijn wij eigenaar geworden van de Thomsonlaan 105 Den Haag. De meters zijn bevestigd door Stedin maar helaas wil u niet de meterstanden terug zetten naar de stand van 7 maart 2024 maar blijven zij op 0 staan. Dit betekent dat wij vanaf 23 mei 2023 de rekening betalen van 070 vastgoed Den Haag, de vorige eigenaar. Dit kan niet de bedoeling zijn, lijkt mij. Mijn leverancier Oxxio lukt niet om dit met jullie recht te zetten. Wij hebben het inspectie formulier van 1 maart 2024, foto's van 7 maart 2024 opgestuurd, maar tot op heden blijven de meters vanaf 0 bij ons als beginstand. Wij verzoeken u dringend om onze beginstand over te nemen , zoals meerdere keren verzocht door Ooxio, 070Vastgoed en ons. Wij horen graag van u. Met vriendelijke groeten 02-07-2024 21:35 - Stedin: Bedankt! Graag ontvangen we ook je telefoonnummer en je e-mail adres. Kijk op onze privacy statement hoe we omgaan met je gegevens; https://www.stedin.net/privacy-statement 03-07-2024 12:15 - Stedin: Goedemiddag, Ik kan me voorstellen dat je hiervoor contact met ons opneemt. Helaas kan ik dat niet laten aanpassen. De leverancier moet hiervoor contact met onze leveranciersdesk opnemen, mijn excuses voor het ongemak. Hopelijk kom je zo verder. 03-07-2024 13:09 - Working Mom!: Maar daartegen zeggen jullie hetzelfde.... 04-07-2024 08:43 - Stedin: Goedemorgen, Bedankt voor je bericht. Leveranciers hebben bij ons een interne ingang. Voor dit soort zaken dient de leverancier contact op te nemen met de leveranciersdesk. Ik wil je vragen om dit ook specifiek aan te geven bij jouw leverancier. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag! 04-07-2024 09:43 - Working Mom!: Ga ik doen.... 04-07-2024 09:50 - Stedin: Ik wens je nog een fijne dag verder!

Bericht van Oxxio

6 maanden geleden - Goedemorgen, Ik kan me goed voorstellen dat u snel een oplossing wilt hebben over de situatie waar het een en ander tussen Oxxio en Stedin is misgelopen, Wij ontvangen de standen inderdaad vanuit Stedin , ik heb gisteren toevallig al voor u contact opgenomen met Stedin's leveranciersdesk en deze zeggen verbazingwekkend dat hun de standen wel kunnen uitlezen en dat wij deze alleen niet ophalen hier, echter konden hun alleen voor de laatste 30 dagen terugkijken waardoor ik niet heb kunnen navragen welke beginstand hier geregistreerd staat wij hebben naar aanleiding hiervan een e-mail bericht gestuurd voor de opvraag van de beginstanden die bij Stedin geregistreerd staan, huidig wachten wij nog op bericht op deze e-mail. Voor het overdrachtsformulier heb ik 2x gekeken voor het bijgevoegde document waar ik uw correspondetie met ons contactformulier ben nagelopen ik kan hem jammer genoeg tot op heden niet vinden in onze systemen, De meterstanden zijn gelukkig in goede orde geregistreerd bij zowel Stedin als de Oxxio App nu zijn we bezig met het uitzoeken waarom de meterstanden niet bij Oxxio aankomen ik moet u helaas nog om wat geduld vragen om dit voor u op te lossen. Hopelijk heb ik u hier mee duidelijkheid gegeven van het proces dat is opgestart, Als u nog vragen heeft dan horen we dit natuurlijk graag Met vriendelijke groet, Devin Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht Elcaballero

6 maanden geleden - dit proces loopt al vanaf 7 maart 2024 - hoeveel meer geduld verwacht u nog van ons!!!!

Reactie van de melder van de klacht Elcaballero

5 maanden geleden - Update, please

Bericht van Oxxio

5 maanden geleden - Goedemiddag, Ik heb direct voor u opgevraagd na deze lange periode wat de huidige status is met betrekking tot het corrigeren van de beginmeterstanden. Huidig loopt er een actief intern verzoek voor het corrigeren van de begin meterstanden en het verbruik met de volgende waarde's als de opgegeven meterstanden: Geleverd hoog: 748 KWH Geleverd laag: 324 KWH middels het fotobewijs van datum 07-03-2024 en het ingevoegde inspectieformulier van datum 01-03-2024. Dit verzoek is ingediend na de terugkoppeling van de netbeheerder en is huidig achterstallig. Omdat ik me goed kan voorstellen dat u na deze lange periode eindelijk duidelijkheid en de goede registratie toegepast wilt hebben heb ik het interne verzoek nogmaals geopend om hier prioriteit aan te geven, op het moment van verwerking zal ik u hier over informeren. Bedankt voor uw geduld in deze onvoorzienelijke periode. Hopelijk heb ik u hier mee duidelijkheid gegeven over de actief lopende situatie, Als u nog vragen heeft dan horen we dit natuurlijk graag. Met vriendelijke groet, Devin Oxxio Crew Member

Oxxio

Heeft op 14 oktober 2024 om 11:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Het interne verzoek is verwerkt,

De juiste beginmeterstanden zijn hierbij voor u gehanteerd hierdoor zult u niet het verbruik die voorgaande 07-03-2024 is geregistreerd meenemen op uw jaarnota, De beginmeterstanden voor elektra zijn gehanteerd op Geleverd hoog: 743 KWH en Geleverd laag: 323 KWH en voor uw Gas: 535 M3

Bedankt voor het geduld dat u heeft gehad gedurende deze onvoorzienelijke periode.
Als u nog vragen heeft dan horen we dit natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,
Devin
Oxxio Crew Member

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Elcaballero

Heeft op 31 oktober 2024 om 10:34 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb nog steeds geen schriftelijke bevestiging ontvangen per brief.
De bevestiging van de meterstanden is al meerdere malen gegeven en na 2 maanden weet niemand van dit.
Zoals gezegd willen wij een brief ontvangen van Oxxio met de juiste beginstanden.

Alle klachten die gemeld zijn door Elcaballero