Klacht: Houdt geld achter van klant

isedevisser op 28 mei 2024 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Oxxio is mij 500 euro verschuldigd voor een boete terugbetaling omdat zij mijn contract niet optijd hebben laten ingaan. Dit is inmiddels 4(!) maanden geleden en ik wacht, na wekelijks bellen mailen, nog altijd op een concrete update EN mijn geld. Schandalig! Niet aansluiten bij Oxxio.

Gewenste Oplossing:

Mijn geld terug!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

11 maanden geleden - Goedendag, Als allereerst oprechte excuses namens Oxxio dat u initeel een boete heeft ontvangen vanuit Liander voor het gebrek aan een contract op de aansluiting en dat de boete vergoeding huidig nog niet verwerkt is. Ik begrijp goed dat u hier duidelijkheid over wilt en dat het bedrag zo snel mogelijk verwerkt wordt en naar u gezonden wordt, Op 29 maart heeft u bij Oxxio een contract aangevraagd op 29 Juni heeft Oxxio pas daadwerkelijk de levering voorzien de kosten over deze periode heeft Liander bij u in rekening gebracht gezien de situatie is er huidig bij ons Financieel Beheer een case opgemaakt middels dit interne verzoek om dit bedrag uit te keren normaliter heeft een case een gemiddelde afhandeltijd van 8 weken, gezien de situatie die huidig een stuk lastiger is dan gewenst wordt hier achter de schermen veel onderzoek gedaan hoe alles exact tot stand is gekomen wij vragen u nog om heel even geduld te hebben totdat het verzoek is opgepakt en verwerkt is. Hopelijk heb ik u hier mee geholpen. Als u nog vragen heeft dan horen we het graag. Met vriendelijke groet, Devin Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht isedevisser

11 maanden geleden - Hi Devin, Bedankt voor je antwoord, maar dit is niet zo gecommuniceerd. Toen ik de boete in januari heb ontvangen van Liander ben ik meteen naar Oxxio toegekomen en toen zou er inderdaad een intern onderzoek worden gedaan van 8 weken. Dit onderzoek is begin maart afgerond met uitkomst: schuld bij Oxxio. Dus ik snap ook niet hoezo de situatie 'lastig' is... En je zegt dat er momenteel een onderzoek gaande is, maar dit onderzoek is al afgerond? Sinds begin maart wacht ik al op mijn geld, en toen is er niet gecommuniceerd dat dit wéér 8 weken zou duren, als dat is waar je het over hebt. En zelfs al zou het wel 8 weken duren zitten we nu al bijna op het dubbele. En wat nog het aller vervelendst is is de slechte communicatie vanuit Oxxio's kant. Ik moet zelf constant erachter na bellen, zelfs om de uitslag van het onderzoek te horen, om enig iets van update te krijgen. Zelfs op mijn mails en tweets wordt niet meer geantwoord. Ik ben de excuses, die ook elke keer weer anders zijn waardoor ze moeilijk te geloven zijn, inmiddels wel een beetje zat. Ik kan ook niet een maand overslaan met mijn betaling aan Oxxio, dus hoezo doen jullie er 6 maanden over om me mijn geld terug te geven? Ik wil gewoon een uiterste datum horen waarop het geld op mijn rekening staat.

Bericht van Oxxio

11 maanden geleden - Goedendag, Dit kan ik me inderdaad goed voorstellen na deze lange casus die huidig al maanden actief is. Helaas kan ik geen datum geven waarop het bedrag op uw rekening zal staan dit omdat huidig de communicatie inderdaad foutief is verlopen. Ik kan inzien dat het interne verzoek met betrekking tot de uitbetaling nog actief staat, vooral na deze aanzienelijke periode van onduidelijkheid heb ik dit gelijk voor u grondig nagelopen zodat u duidelijkheid krijgt. Ik kan inzien dat er begin februari een intern verzoek is aangemaakt, dit intern verzoek destijds is ingediend op 06-02-2024 huidig zie ik dat dit interne verzoek is afgesloten op 05-03-2024 de reden van de afsluiting is aangegeven als De Klant dient in dit geval een declaratie formulier downloaden van de Oxxio site deze zelf in te indienen bij Oxxio. Dit heeft u destijds gedaan op 09/04/2024 omdat de uitslag van 5 maart destijds zoals u benoemd niet richting u is gecorrespondeerd hierdoor zijn er periode's geweest waar u contact met ons heeft opgenomen maar er geen verder onderzoek is gedaan over de status van de casus door collega's. Op 09/04/2024 is ook het onderzoek opgezet voor de uitvoering van de uitbetaling, hier zie ik overigens wel dat het bedrag dat is opgelegd door Liander over de verbruikskosten gaan die gemaakt zijn over de periode waar de gas als elektra niet door Oxxio voorzien is maar voorzien door de netbeheerder, deze tarieven die gehanteerd zijn kunnen goedkoper zijn dan de tarieven die Oxxio hanteerd over de verbruikswaarde's dit zullen wij doorberekenen met onze tarieven om te kijken of het goedkoper gehanteerd is via Oxxio of via Liander het verschil dat in u nadeel zal zijn zullen wij natuurlijk vergoeden het vebruik van de energie als gas waarde's die deze periode gemaakt zijn zullen wel door u als klant voldaan moeten worden met de doorberekening gaan we kijken waar het voordeel voor u zit, dit is tot op heden nog niet afgerond en staat huidig nog in behandeling hier staan helaas ook geen verdere updates in vermeld gezien dat de gemiddelde looptijd 8 weken is en er nog geen updates/verzoeken zijn geweest en het verzoek in orde is dienen wij u helaas te vragen om nog heel even geduld te hebben totdat het verzoek is opgepakt en verwerkt is. Gezien de situatie heb ik nogmaals hetzelfde interne verzoek opgestart bovenop de huidige actieve casus om hier extra prioriteit aan te geven. Ik kan goed begrijpen dat deze reactie niet wenselijk is voor u omdat het Resultaat van het interne verzoek niet gelijk richting u is vermeld zal ik hier een melding van maken daarbuiten ook omdat u geen reactie's meer ontvangt op e-mails en tweets zowel als de inlichting over het actieve interne verzoek die erg gebrekkig is geweest richting u. Ik hoop u toch duidelijkheid met betrekking tot de huidige stand van zaken te hebben gegeven. Met vriendelijke groet, Devin Oxxio Crew Member

Oxxio

Heeft op 17 oktober 2024 om 10:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Wij hebben al even niets van u vernomen daarom word deze klacht gesloten. Mocht u verder nog vragen hebben kunt u ons bereiken via de Oxxio website of kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Oxxio. Ik wens u nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,
Devin
Oxxio Crew Member

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht isedevisser

4 maanden geleden - Nog steeds geen geld terug ;) Lekker bezig hoor Oxxio!

isedevisser

Heeft op 24 december 2024 om 12:35 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Geld nog steeds niet terug hoor!

Alle klachten die gemeld zijn door isedevisser