Klacht: Foutieve eindafrekening

op 21 juni 2010 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Vorige week kreeg ik een eindafrekening van het bedrijf Oxxio dat niet in overeenstemming was met het daadwerkelijke verbruik. Dit verschil is ontstaan doordat ik van mijn tijdelijke huurwoning (ik kon nog niet in mijn nieuwe koophuis) niet tijdig (1,5 maand later) de meterstanden kon doorgeven na opzegging. De reden hiervoor is dat de verhuurder niet beschibaar was voor het aftekenen van de standen, en een handtekening vervalsen uit den boze is. De schatting die door Liander (netwerk levernacier) was gemaakt is dusdanig hoog (1000+ euro) dat het totaal niet overeenkomt met mijn daadwerkelijke verbruik. Oxxio wil nu geen restitutie geven en vind dat ik moet betalen voor service die ik niet heb gebruikt.

Er word mij ook vertelt dat het teveel betaalde bedrag word uitgekeert aan de volgende huurder als de daadwerkelijk meterstanden opnieuw worden doorgegeven. Hoe vreemd moet het worden.

Gewenste oplossing

Nieuwe eindafrekening met daarop alleen daadwerkelijk verbruik.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Oxxio

Heeft op 23 november 2010 om 11:12 geantwoord

Netbeheerder wil standen niet corrigeren. Klant een betalingsregeling aangeboden.

8 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht Frogbite

8 jaren geleden - Uiteindelijk is deze klacht bij de geschillen commisie (http://www.degeschillencommissie.nl/) terrecht gekomen en is er uiteindelijk een afspraak gemaakt waarbij alleen het daadwerkelijke word verbruik word verrekend.

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Frogbite