Klacht: Eindafrekening klopt niet

KPGB op 01 maart 2024 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanaf 10 januari 2024 zijn wij overgestapt naar een andere energie leverancier. Dit bracht direct al gedoe met zich mee. Oxxio hield bij hoog en bij laag vol dat wij nog steeds klant waren. Na een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd te zijn was er eindelijk een medewerker die ons kon helpen. Het contract was met terugwerkende kracht ontbonden.

Afijn, de eindafrekening. Wij kregen keurig de eindafrekening tot zover prima. Wat schets mijn verbazing, Oxxio heeft op onze eindafrekening een volledig termijnbedrag in rekening gebracht, ipv de eerste 10 dagen van januari. Weer een aantal keer contact gehad met Oxxio maar tot heden is het Oxxio niet gelukt om met een oplossing te komen.

Gewenste Oplossing:

Dat de eindafrekening wordt aangepast en dat het termijnbedrag wat hier op ingehouden is naar rato wordt berekend.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Oxxio

3 maanden geleden - Goedendag, Het aantal dagen in de maand geeft geen invloed op het termijnbedrag. U termijnbedrag was 250 euro, dit is ongeacht het aantal dagen dat u klant bent geweest in januari. Dat termijnbedrag is ook verwerkt in u eindnota. Dit kan u terug vinden op pagina 9 van u eindnota. Daarom dat u ook een bedrag teruggekregen heeft van ons. Dit bedrag hebben we gestort naar u op 31/01/2024. De eindafrekening is dus correct verlopen en er valt dus niets te corrigeren. Als er nog andere vragen zijn dan horen we het graag. Met vriendelijke groet, Elias Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht KPGB

3 maanden geleden - Goedemiddag Elias, Het bedrag wat op onze eindnota staat als teruggave is een bedrag van 439,75 euro De eindnota geeft aan dat er in januari een bedrag van 250 euro in rekening is gebracht Echter, het bedrag wat wij ontvangen hebben is een bedrag van 189,75 euro. De eindnota is hierin niet duidelijk dat het om een inhouding gaat. Ik mag er dan ook van uit gaan dat het bedrag wat op de eindnota staat namelijk 439,75 ook het bedrag is wat wij horen te ontvangen. De eindnota geeft hierbij ook niet aan dat hier in een termijnbedrag op in gehouden wordt. Met vriendelijke groet, Kevin Bronswijk

Bericht van Oxxio

3 maanden geleden - Goedendag, U heeft inderdaad maar 189.75 euro terug gehad omdat de termijnnota van januari nog openstaand was. De eindnota had de termijnnota van januari al meegenomen in de berekening maar die was nog niet betaald. Daarom dat het bedrag dat u terug gekregen hebt 250 euro minder is omdat die nota nog moest betaald worden. Als u geen termijnnota had gehad voor januari dan had u exact het zelfde bedrag terug gekregen als nu. Met vriendelijke groet, Elias Oxxio Crew Member

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 19 april 2024 om 14:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte meneer Bronswijk,
Wij willen u informeren dat uw klacht is gesloten. Mocht u toch nog vragen of onduidelijkheden hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hartelijke groet,

Naomi
Oxxio Crew Member

Alle klachten die gemeld zijn door KPGB