Klacht: Eindafrekening

nancywouters48 op 18 januari 2013 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik had door persoonlijke redenen een betalingsachterstand bij de Oxxio. Dit was opgelopen tot wel 1200 euro. Een betalingsregeling bij Intrum Justitia afgesloten en begin januari van dit jaar was alles betaald. Nu ben ik half november al overgestapt naar een andere aanbieder en ik kreeg van de Oxxio een eindafrekening. Op deze afrekening stond vermeld dat ik nog 700 euro aan gas en electra terug kreeg, binnen 2 weken.
Nu heb ik gisteren naar de Oxxio gebeld over dat geld, nu zegt die mevrouw aan de telefoon dat ze die 700 euro afgetrokken hebben van het openstaande bedrag en dat ik nog iets van 300 euro terug krijg,erg vreemd als je het openstaande bedrag al aan een incassobureau hebt overgedragen. Nu moest ze dit eerst aanvragen of ze dit terug mocht betalen en kon nog wel 3 weken duren?
Ik vind dit een vreemd verhaal en kan het ook nergens terug vinden, niet op een rekening en ook niet bij Intrum op de website.

Zo snel mogelijke afhandeling en betaling.

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 22 januari 2013 om 11:35 geantwoord

We hebben de onderstaande e-mail naar de klant verzonden:

Geachte ****,

Naar aanleiding van uw bericht op www.klacht.nl stuur ik u deze e-mail. U heeft aangegeven dat u twee eindafrekeningen heeft ontvangen van Oxxio met een tegoed van ongeveer € 700,00. Nadat u contact met Oxxio heeft opgenomen om deze bedragen uit te laten betalen, heeft u te horen gekregen dat uw eindafrekeningen waren verrekend en dat u nog maar recht heeft op een bedrag van ongeveer € 300,00. U verzoekt Oxxio om zo snel mogelijk over te gaan tot uitbetalen van uw tegoeden. Graag informeer ik u over onze financiële afwikkeling.

Verrekening eindafrekeningen
Op 2 januari 2013 zijn uw eindafrekeningen voor gas en stroom opgemaakt. Beide afrekeningen hebben samen een tegoed van € 713,48. Op het moment van opmaken van uw eindafrekeningen, stonden er nog een bedrag open van in totaal € 597,01. Dit betroffen uw onbetaalde voorschotbedragen voor gas en stroom voor de maanden september 2012, oktober 2012 en november 2012.

Uw onbetaalde voorschotbedragen van september 2012 en oktober 2012 waren reeds aan ons incassobureau overgedragen. De voorschotbedragen voor de maand november 2012 nog niet. Na verrekening van alle openstaande posten bij Oxxio, is er op 7 januari 2013 een rest bedrag van € 116,47 aan u overgemaakt.

Overdracht betalingen incassobureau
Na het opmaken van uw eindafrekeningen en de verrekening met uw openstaande posten, heeft Oxxio uw laatste betaling aan ons incassobureau ontvangen. Het gaat hier om een bedrag van € 323,30. Aangezien u dit bedrag aan het incassobureau heeft betaald, nadat uw openstaande posten, waren verrekend met de eindafrekeningen, heeft u nog recht op dit bedrag.

Uitbetaling tegoed
Zoals aangegeven heeft u nog recht op een bedrag van € 323,30. Aangezien u een dossier bij ons incassobureau heeft gehad, dient uw uitbetaling eerst te worden goedgekeurd. Er wordt dan gecontroleerd of alle openstaande posten werkelijk zijn voldaan en er geen sprake is van een terugboeking van bank. Dit kost extra tijd.

Uit controle van onze administratie blijkt dat het verzoek is ingediend om het openstaand saldo over te maken op uw rekening. We verwachten dat u uw tegoed binnen tien werkdagen op uw rekening zal zijn bijgeschreven.

Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik deze graag van u.

Voor nu vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Michaël
Oxxio Nederland bv

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Ik heb dit bericht 28 januari verstuurd, tot nu toe geen reactie gekregen Ik heb van het weekend nog eens alles nagekeken en nagerekend. Ik heb in het totaal een bedrag van 1426,34 euro aan het incassobureau betaald, hiervan gaan 150 euro aan incassokosten af, dat komt er dus op neer dat ik aan jullie een bedrag 1.276,34 heb betaald. 11 oktober 386,35 14 november 263,44 14 december 263,60 8 januari 512,95, dit is via de Rabobank gegaan met het rekeningnummer 38.67.42.987 Dus volgens mij klopt er toch echt iets niet. Wilt U dit voor mij nakijken? Met vriendelijke groet, Nancy Wouters

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door