Klacht: Eindafrekening

op 13 september 2019 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Na het opzeggen van de levering door oxxio kregen wij het mailtje dat we 1400 euro moesten gaan betalen. Met reden dat de meterstanden nu eenmaal zo stonden. Het vreemde is, dat ik eind vorig jaar nog geld terug kregen, met dus dezelfde begin standen.

Als er eens goed gekeken word naar of het mogelijk is, ivm slimme meter.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

6 dagen geleden - Beste heer Keijzers,Wat jammer dat u een klacht heeft moeten indienen. Maar gezien de ervaring en het bedrag begrijpen we u goed. Om naar de juistheid van de beginstand te kunnen kijken hebben we bewijslast nodig van de stand op 31 oktober 2018. Er hing toen nog geen slimme meter.Bewijslast kan een opleverrapport inhouden of een foto van de meter, waarop de stand, het meternummer en de datum zicht- en leesbaar is. Op 1 augustus 2019 hebben wij dit ook met u besproken, maar voldeed de bewijslast niet aan bovenstaande voorwaarden. Daarom hebben we niets kunnen nakijken. Om dit wel te kunnen doen hebben we dus de juiste bewijslast nodig. Stuur dit alstublieft zo spoedig mogelijk via chat, Facebook of Twitter naar ons toe. Zonder bewijslast kunnen wij helaas niets. Controleer daarnaast even de eindstanden op de eindnota. Zijn de standen van vandaag hoger dan op de eindnota? Dan zijn deze correct en gaat het daar dus niet mis.We horen graag van u en wensen u voor nu een heel fijn weekend toe.Met vriendelijke groet, Wilco, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht Yordikeijzers

3 dagen geleden - Is er in dat geval dan iets om gespreid te mogen betalen, 1400 is een grote hap met geld dat ik niet zo ineens kan missen.Vriendelijke groet, Yordi Keijzers

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 17 september 2019 om 10:42 geantwoord

Beste heer Keijzers,

Dat kan zeer zeker. Alleen is het bedrag in ons systeem gisteren al geïncasseerd. Wanneer de incasso niet lukt of wanneer u het bedrag terug boekt kunt u na enkele dagen nog even contact met ons opnemen om alsnog een regeling te treffen over het totale bedrag. We verwachten dat dit aan het eind van deze week moet lukken.

Mitchel, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Yordikeijzers