Klacht: Afschrijven

op 05 januari 2019 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Klant geworden bij oxxio half april afgesproken om het geld de 25ste te innen. Mei en juni jullie ook opeens 1 augustus weer een incasso daar wij de 24ste loon krijgen kunnen we niet ineens het bedrag dubbel missen. Daarna is het een zooitje geworden heb zelf de 25ste overgemaakt en de te vroege incasso terug gestort. Mij ook niet verteld dat ik vooraf moest betalen. Krijg een brief dat ik 3 x 40 eoro moet betalen en nog 173.ben ze echt beu.

Als er een oplossing komt

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 08 januari 2019 om 10:28 geantwoord

Beste Karin,

We begrijpen uw ongenoegen heel goed. Wij hebben op 30 juli 2018 pas voor het eerst het verzoek gehad om op de 25ste van elke maand te incasseren. Daarom hebben wij dit pas vanaf augustus kunnen aanpassen en hebben we de betaling van september naar voren gehaald. Dit houdt in dat u kort achter elkaar voor augustus en september moest betalen. Dit kan helaas niet anders!
Excuses voor het feit dat dit niet correct met u is gecommuniceerd. Uit coulance hebben we daarom €40,00 aanmaankosten weggeboekt. Het restant van €335,82 moet binnen de gestelde termijn van de slotsommatie voldaan worden. Als u nog vragen heeft horen we dat graag.

Oxxio Webcare

1 maand geleden -

Bericht van Oxxio

1 maand geleden - Beste Karin, Wat vreemd, daar zie ik echt niets van terug. Is dit tijdens het aanmeldgesprek afgesproken? Of weet je nog op welke exacte datum dit is besproken? Met vriendelijke groet, Oxxio Webcare

Heeft op 08 januari 2019 om 11:00 geantwoord

Er was per tel afgesproken dat het de 25ste zou worden afgeschreven. Dat is toen toegezegd. En dat was per 25 mei.junie was goed gegaan en ineens halen jullie het 2 x eraf zonder mijn toestemming. Jullie kunnen toch niet zomaar zonder te vragen 2x eraf halen.

1 maand geleden - Ja is afgesproken per tel toen ik overgestapt ben naar jullie

Bericht van Oxxio

1 maand geleden - Beste Karin, Dat maakt het een stuk duidelijker. De collega heeft hierin een fout gemaakt, want het betaalmoment kunnen we pas nadat we zijn gestart aanpassen. Excuses hiervoor! Als tegemoetkoming heb ik dus €40,00 aanmaankosten weggeboekt. Het restant van €335,82 moet binnen de gestelde termijn van de slotsommatie voldaan worden. Weet u zo voldoende? Met vriendelijke groet, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht Irisje7777

1 maand geleden - Ja is per tel afgesproken half april per tel toen ik me aangemeld heb bij jullie. En dat is het toch jullie fout. En dan zonder mij op de hoogte te brengen hoe en wat. En dan 3 x 40 euro boete te laten betalen.

Reactie van de melder van de klacht Irisje7777

1 maand geleden - Ik wil dan best die 173 vooruit betalen maar de boetes moeten weg. Is jullie fout. En daar wil ik niet voor opdraaien.

Bericht van Oxxio

1 maand geleden - Beste Karin, Bedankt voor de snelle reacties. De aanmaankosten zijn veroorzaakt door storneringen van de incasso's van september en oktober. Beide bedragen hebben we geprobeerd af te schrijven rond de 25ste van de maand ervoor. Daarom zijn deze aanmaankosten terecht en zullen wij geen extra wegboeking toepassen. Het totale openstaande bedrag bestaat dus uit die aanmaankosten, het totale termijnbedrag van oktober 2018 en een deel (€81,88) van het termijnbedrag van september 2018. Met vriendelijke groet, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Irisje7777